طرح توجیهی شن و ماسه

990,000ریال

طرح توجیهی شن و ماسه کوهی را با 99 هزار تومان دانلود؛سپس جهت سفارش طرح توجیهی با ویژگی های پروژه تان با شماره 09333673303 تماس بگیرید.

دسته:

طرح توجیهی شن و ماسه

طرح توجیهی شن و ماسه کوهی به معنای بررسی و ارزیابی فنی، اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی احتمال استخراج و فرآوری مواد معدنی شن و ماسه است. در این طرح، مشخصات معدن، محل قرارگیری، روش‌های استخراج، تجهیزات مورد نیاز، هزینه‌های تولید، بازار مصرف، ضوابط، مقررات و مسائل زیست‌محیطی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سفارش طرح توجیهی شن و ماسه

برای سفارش طرح توجیهی شن و ماسه می توانید با کارشناسان ما در کانون مشاوران طرح توجیهی تماس بگیرید.

 ۱-محصول:

به دانه ‌های ریز ماسه بادی و برای دانه‌ های درشت تر ماسه و همین طور برای دانه ‌های درشت تر شن و قلوه سنگ، پاره سنگ، تخته سنگ-صخره و غیره را می ‌گویند. در صنعت ساختمان به دانه‌ های سنگی که قطر آن در حدود دو میلی متر یا کوچکتر باشد ماسه می ‌گویند و به دانه ‌های سنگی که قطر آن از دو میلی متر بزرگتر باشد شن نخودی و به دانه‌ های بزرگتر از شش میلیمتر شن می‌گویند.

طرح توجیهی شن و ماسه

تولید شن وماسه حاصل خردایش سنگ های زمینی به صورت طبیعی یا با استفاده از دستگاه های سنگ شکن می باشد. به دانه هایی که قطر آنها کوچکتر از 4 میلی متر باشد ماسه و دانه های 4 الی 15 میلی متر شن 1.5 و دانه های 15 الی 25 میلی متر شن 2.5 می گویند.

شن و ماسه که به عنوان یکی از کاربردی‌ترین مواد اولیه در صنعت ساخت‌وساز به شمار می‌آید قسمت اصلی بتن را تشکیل می‌دهد.امروزه در احداث ابنيه ها مانند ساختمانها، سدها، پلها و راه ها بطور گسترده از بتن استفاده می گردد. در راه سازی نيز از زيرسازی آن تا آسفالت رويه جاده ها این محصول بعنوان اركان اصلی ساخت شناخته می شود.

ماسه ها

دانه‎هایی كه قطر آن‎ها بین 0.02 تا 2 ميلی‎متر و شامل تقسيمات زير است.

1- ذرات دارای سایز بين 1 تا 2 ميلی متر را ماسه درشت می‌نامند.

2- ذرات دارای سایز بين 5/0 تا 1 ميلی متر را ماسه متوسط می‌نامند.

3- ذرات دارای سایز بين 2/0 تا 5/0 ميلی متر را ماسه ريز می‌نامند.

4- ذرات دارای سایز مابين 0.02 تا 2/0 ميلی متر را ماسه خيلی ريز می‌نامند.

ماسه برای تهیه انواع ملات‎ها، بتون و آجرهای ماسه-آهکی به کار می‌رود.

شن ها

دانه‌هایی که قطرشان بزرگتر از2 میلی متر باشد را شن می‌نامند و شامل انواع زیر است.

1- شن‌های ریز که شبیه به خرده سنگ هستند.

2- شن‌های گرد و دارای سطوح صاف (شن نخودی و بادامی).

3- شن‌های سوزنی که طول‌شان بیش از سه برابر عرض‌شان است.

4- شن‎های پولکی که عرض‌شان بیش از سه برابر ضخامت‎شان است.

انواع شن و ماسه:

شن و ماسه را می‌توان بر اساس معیارهای زیادی دسته بندی کرد. یکی از این معیارها که باعث دسته بندی شن و ماسه در دو دسته طبیعی و مصنوعی می‌شود. دسته بندی شن و ماسه بر اساس منشا پیداش آن‌ها است.

شن و ماسه طبیعی

سنگدانه، ذراتی هستند که از هوازدگی طبیعی و فرسایش سنگ‌های معدنی تولید می‌شوند. منشا بیشتر شن‌ و ماسه طبیعی در کنار رودخانه‌ها، سنگ کوارتز است. سنگ کوارتز به عنوان فراوان‌ترین سنگ مجود در طبیعت شناخته می‌شود. شن‌ و ماسه طبیعی از خراشیده شدن سنگ‌هایی نظیر سنگ آهک، گرانیت، ماسه سنگ، کوارتزیت و … نیز به دست می‌آیند.
رایج‌ترین تولید شن و ماسه از خراشیده شدن سنگ آهک و دولومیت می‌باشد. این نوع شن و ماسه‌ها همان‌طور که هز اسمشان پیداشت در طبیعت یافت می‌شوند و مصنوع انسان نیستند. برای مثال از انواع ماسه طبیعی می‌توان به ماسه بادی اشاره کرد که از ساحل رودخانه‌ها و کویرها استخراج می‌شود.

شن و ماسه مصنوعی

سنگدانه حاصل از شکستن مصنوعی سنگ‌ها، ذراتی است که از محصولات جانبی، فرآیند تولید و یا بازیافت مصالح دیگر به دست می‌آید. از انواع روش‌های تولید شن‌ و ماسه مصنوعی می‌توان به معمول‌ترین آن‌ها که در زیر آورده شده اشاره نمود.

  • بتن و آجر خرد شده: مناسب برای بتن‎‌ ریزی‌های حجیم نظیر فونداسیون‌ها
  • سرباره کوره آهن‌گدازی: مناسب برای محصولات پیش ساخته بتنی و مقاوم در برابر آتش
  • مواد مصنوعی: مناسب برای ساخت بتن سبک

دو نکته که در حوزه شن‌ و ماسه مصنوعی قابل توجه می‌باشد این است که: از این نوع شن و ماسه معمولا برای ساخت بتن‌ آرمه استفاده نمی‌شود، و دوم اینکه استفاده از شن‌ و ماسه مصنوعی باعث می‌شود تا اثار مخرب محیط زیستی حاصل از تولید فرآورده‌های دیگر بسیار کاهش یابد.
شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین مصالح و تجهیزات ساختمانی سیوان لند، از قیمت شن و ماسه انواع دیگر مصالح و تجهیزات ساختمانی مطلع شوید. سیوان لند، ارائه دهنده برترین برند‌های کشور در حوزه ساختمان، یکی از معتبر ترین مرجع‌های اطلاع یابی از قیمت‌ها و یکی از متنوع‌ترین فروشگاه‌های آنلاین حوزه ساختمان است. شما می‌توانید به صورت آنلاین و در هر ساعتی از شبانه روز با مراجعه به این فروشگاه، قیمت محصول مورد نظر را از برند‌های مختلف مقایسه کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

طرح توجیهی شن و ماسه

 ۲-فرایند تولید شن و ماسه:

یکی از کاربردترین موادی که در صنایع ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد، شن و ماسه است. شن و ماسه به صورت طبیعی در طبیعت وجود دارد اما با توجه به نیاز روز افزون صنایع مختلف به این ماده ارزشمند، امروزه تولید شن و ماسه را در کارخانجات انجام می شود. برای تولید شن و ماسه از سنگ‌های معدنی استخراج شده از دل زمین استفاده می‌کنند و با انجام مراحل فرآوری، سنگ‌های بزرگ معدنی را به ذرات شن و ماسه تبدیل می‌نمایند.

در حالت طبیعی، شن و ماسه بر اثر قرار گرفتن سنگ‌های بزرگ در معرض باد و باران به وجود می‌آید. سنگ‌ها با برخورد شدید باران و بادهای تند، حالت اولیه را از دست داده و به ذرات کوچک‌تری تبدیل می‌شوند که به آن‌ها شن و ماسه می‌گوییم. ماسه و شن از لحاظ اندازه با هم تفاوت دارند؛ ماسه به سنگ‌ریزه‌های کوچک‌تر از ۴٫۷۵ میلی‌متر و درشت تر از ۰٫۰۷۵ میلی‌متر و شن به اندازه کوچک‌تر از ۷۵ میلی‌متر و درشت‌تر از ۴٫۷۵ میلی‌متر گفته می‌شود. هر دوی آن‌ها به صورت طبیعی در دل رودخانه‌ها و ساحل دریاها وجود دارند.

مراحل شروع کسب و کار و ارایه طرح توجیهی احداث معدن شن و ماسه کوهی

مراحل شروع کسب و کار و ارایه طرح توجیهی احداث معدن شن و ماسه به شرح زیر است:

  1. مطالعه بازار و تحقیق: تحقیق بر روی تقاضا و عرضه، نیازهای صنعت ساختمان و زیرساخت، نیازهای رقبا
  2. مطالعه مقررات: آشنایی با مقررات زیست محیطی، مجوزها و استانداردها
  3. مطالعه فنی و زمین‌شناختی: شناسایی و مطالعه منابع شن و ماسه، ذخایر و کیفیت آنها
  4. تعیین هزینه‌ها و درآمد: هزینه‌های تولید و استخراج، دستمزد نیروی انسانی، قیمت فروش و درآمد احتمالی
  5. تهیه طرح معدن: شامل محل تعیین محدوده معدن، دسترسی و امکانات
  6. جذب سرمایه‌ گذاران: در صورت نیاز، جلب سرمایه از طریق وام یا سرمایه‌گذاران
  7. دریافت مجوزهای لازم: از سازمانهای مربوطه مانند شهرداری، اداره محیط زیست و…
  8. خرید تجهیزات: شامل دستگاه‌های استخراج، صاف کردن،بارگیری و انتقال
  9. استخدام کارکنان و پیمانکاران
  10. شروع بهره‌برداری از معدن

۳-مواد اولیه و ملزومات:

ماده اولیه از معدن برداشته می شود که این معدن متناسب با دولت منعقد شده هزینه استخراج، پرداخت می شود.

طرح توجیهی شن و ماسه

۴-دستگاه ها:

در زمینه تجهیزات معادن شن و ماسه و سایر مواد معدنی، از تجهیزات خردایش اساسی از جمله دستگاه‌ های سنگ ‌شکن از قبیل سنگ شکن فکی، سنگ شکن هیدروکن، سنگ شکن کوبیت، سنگ شکن بهرینگر اچ اسHS، دستگاه ماسه ساز و … را می توان نام برد، دستگاه ماسه ‌شویی، سرند، فیدر، نوار نقاله و …نیز از دیگر تجهیزات هستند که در این صنعت استفاده می ‌شوند. این تجهیزات برای بهبود کارایی فرآیند استخراج و پردازش مواد معدنی  در صنعت بکار می ‌روند. دستگاه سنگ ‌شکن برای خرد کردن مواد سنگی و تولید شن به اندازه‌های کوچکتر استفاده می‌شود، در حالی که ماسه ‌شوی برای شستشو و تمیز کردن مواد خرد شده مورد استفاده قرار می ‌گیرد. همچنین، دستگاه سرند برای جدا کردن مواد بر اساس اندازه استفاده می ‌شود و فیدر و نوار نقاله برای انتقال مواد در فرآیند استخراج و پردازش استفاده می‌شوند.

طرح توجیهی شن و ماسه

طرح توجیهی توليد شن و ماسه

سنگ شکن فکی که با اندازه دهانه‌های مختلف برای خرد كردن سنگ‎های سخت بکار می روند، دارای بدنه  فولادی است و برای تقویت ضربه پذیری بدنه از تسمه‌های تقويت کننده استفاده شده است. سایز سنگ خروجی از سنگ شكن‌ها حداقل 50 ميلی‌متر و ظرفيت توليد آن‌ها مابین 20 تن تا 250 تن در ساعت متغير است.

سرند

سرندها تفکیک مصالح به طريقی ساخته شده‌اند كه حركت ارتعاشی منظمی را در تمام سطح توری‌های آن ايجاد می‌نمايد. از آن‌ها برای دانه‌بندی انواع شن و ماسه طبيعی و شكسته استفاده می‌شود.

فیدر

فيدرهای مورد استفاده در سه نوع شاطونی، ويبره‌ای، زنجيری ساخته می‌شوند و به تناسب میزان تغذيه مصالح سنگ، كوه، شن و ماسه ساخته می‌شوند.

ماسه شور

دستگاه ماسه شورهای حلزونی از كارآیی ساده و مناسبی برخوردار است و از آن توسط شافت مارپيچ آن برای شستشو و جداسازی ماسه‎های مخلوط  از خاک و ديگر مواد زائد استفاده می‌شود و دارای كفشک‌هایی از جنس لاستيكی و يا چدنی می‌تواند باشد .

كوبيت

کوبیت‌ها در مدل‌های ظرفیتی مختلف از  120 تا 180تن در ساعت طراحی و ساخته می‌شوند و ميزان توليد آن را می‌توان با توجه به المان‌های تنظيمی دستگاه کالیبره نمود.

هيدروكن (شن  و ماسه ساز )

هیدرو کن سنگ شكن مخروطی است و از مزايای اصلی استفاده از اين دستگاه، پائين بودن استهلاک و کارایی بالای آن است. دستگاه‌های سنگ شكن دارای تانک روغن هيدروليک و سیستم خنک كننده بوده و ظرفیت حداكثر توليد مصالح ريز دانه آن قابل توجه است.

الواتورها و نوار نقاله

نوار نقاله و الواتورهای در ابعادهای مختلف (طول – عرض) بر حسب نیاز در خط تولید مابین دستگاه‎های اصلی و برای انتقال مصالح به سطحی بالاتر و یا به بخش‌های دپو شن و ماسه به کار می‎رود و بر اساس برنامه‌ریزی تولید ساماندهی و مستقر می‌گردد.

هزینه های معدن شن و ماسه چیست؟

هزینه نیروی انسانی، هزینه حمل و نقل، هزینه تعمیر و نگهداری ماشین آلات و هزینه تعمیر و نگهداری وسائط نقلیه از مهم ترین هزینه های کارخانه شن و ماسه هستند. برای برآورد دقیق شاخص های مالی باید تمامی هزینه های ثابت و متغیر این کسب و کار با دقت موشکافی شده و مشخص شوند. شایان ذکر است، اگر هزینه ها با مبالغ به روز مشخص نگردند، محاسبه سایر شاخص های مالی، غیر واقعی و پر از خطا خواهد بود. متخصصین توانمند و با تجربه در طرح توجیهی کارخانه شن و ماسه تمامی هزینه ها را با مبالغ روز مشخص می کنند.

معدن شن و ماسه کوهی:

  • استفاده در صنایع ساختمانی برای تهیه بتن و ملات
  • استفاده در پروژه‌های مهندسی عمرانی و راه‌سازی
  • استفاده در ساخت آب‌بندی‌ها، سدها و انواع پروژه‌های زمین‌شناختی
  • استفاده برای تولید شیشه و سرامیک
  • کاربردهای کشاورزی و باغداری
  • قیمت بالاتر نسبت به ماسه رودخانه‌ای به دلیل کیفیت بهتر

معدن شن و ماسه رودخانه‌ای:

  • استفاده در صنعت ساختمان و ساخت‌وساز
  • کاربردهای مهندسی عمران و راه‌سازی
  • تولید انواع مصالح ساختمانی از قبیل آجر و توپر سنگ
  • استفاده برای تصفیه پساب‌ها و فاضلاب
  • کاربردهای کشاورزی و باغداری برای شنین کردن خاک
  • قیمت مناسب‌تر به دلیل دسترسی آسان‌تر

طرح توجیهی شن و ماسه

مشکلات و چالش های معادن شن و ماسه

معدن داران شن و ماسه با مشکلات و چالش هایی در این کسب و کار روبرو هستند. مشکل در تامین و تخصیص سوخت معدن، تحریم های اقتصادی و عدم قیمت گذاری صحیح محصول از چالش های موجود در این کسب و کار می باشند. به دلیل مشکلات و موانع گوناگون، نیاز به برنامه ریزی و هدف گذاری در این کسب و کار بیش از پیش حس می شود. طرح توجیهی معدن شن و ماسه با ارائه یک برنامه جامع و کامل برای سرمایه گذاری، حلال بسیاری از مشکلات در این کسب و کار می باشد.

جدیدترین استارت آپ ها با موضوعات کارآفرینی

  1. ثبت و یا تغییرات شرکت
  2. تدوین استراتژی کسب و کار
  3. طراحی سایت
  4. بازرگانی و صادرات و واردات
  5. استانداردسازی و گواهینامه های ایزو
  6. .اخذ مجورها و برون سپاری کارهای اداری
  7. برندسازی
  8. خرید تجهیزات کسب و کار
  9. خرید مصالح ساختمانی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح توجیهی شن و ماسه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *