طرح توجیهی کاغذ دیواری

(1 بررسی مشتری)

990,000ریال

طرح توجیهی کاغذ دیواری را با 99 هزار تومان دانلود؛سپس جهت سفارش طرح توجیهی با ویژگی های پروژه تان با شماره 09333673303 تماس بگیرید.

 

طرح توجیهی کاغذ دیواری توسط اهالی فن و کارشناسان برای افرادی که مایل به سرمایه گذاری در این حوزه می باشند، نگارش می گردد. کاغذ دیواری از اقلام پر مصرف در زیباسازی فضاهای داخلی منازل، ادارات و دفاتر می باشد. امروزه زیبایی چشم گیر و نصب فوق العاده سریع کاغذ دیواری منجر به استفاده وسیع از این محصول به جای رنگ بر روی دیوارها شده است. به طوری که پوشش های کاغذی زیبا برای تمامی سلیقه ها در بافت، جنس، طرح و پالت های رنگی مختلف تولید شده و در بازار به چشم می خورند. کاغذ دیواری های مصرفی در کشور ما در سالیان گذشته عموما به صورت وارداتی بود؛ اما با بالا رفتن بی رویه قیمت کاغذهای وارداتی هم اکنون بازار کاغذ دیواری های تولید داخل داغ شده است. طرح توجیهی کاغذ دیواری از صفر تا صد راه اندازی خط تولید کاغذ دیواری را برای سرمایه گذاران علاقه مند به این حرفه شفاف سازی می کند.

سفارش طرح توجیهی کاغذ دیواری

برای سفارش طرح توجیهی کاغذ دیواری می توانید با کارشناسان ما در کانون مشاوران طرح توجیهی تماس بگیرید.

با چه میزان سرمایه ای می توان تولید کاغذ دیواری را آغاز کرد؟

برای راه اندازی خط تولید کاغذ دیواری در درجه اول باید به فکر تامین ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز این حرفه بود. نکته قابل تامل این است که اکثریت این دستگاه ها و تجهیزات از کشورهایی چون آلمان، ترکیه و چین وارد شده و قیمت آنها وابسته به دلار است.

بنابراین میزان سرمایه ثابت باید با توجه به قیمت روز تجهیزات و ماشین آلات محاسبه شود. سرمایه در گردش نیز برای تامین مواد اولیه ضروری است. ماده اولیه اصلی برای تولید کاغذهای دیواری، کاغذهای مخصوص (PAPER) است که عموما به صورت عمده از خارج وارد می شود.

سرمایه ثابت و در گردش مورد نیاز برای راه اندازی این کار تولیدی حداقل حدود 10 میلیارد ذکر می شود.

توصیه ما به سرمایه گذارانی که قصد راه اندازی خط تولید کاغذ دیواری را دارند، کمک گرفتن از طرح توجیهی کاغذ دیواری است که سرمایه اولیه را برای شما به صورت واضح و بدون خطا مشخص می نماید.

 هزینه های راه اندازی خط تولید کاغذ دیواری چیست؟

علاوه بر سرمایه اولیه که در ابتدای راه اندازی خط تولید کاغذ دیواری از اهمیت بالایی برخوردار است، برآورد هزینه ها نیز برای موفقیت در این کسب و کار فوق العاده حائز اهمیت می باشد. هزینه زمین از هزینه های اصلی این پروژه است.

زمین باید دارای زیربنای حداقل 2000 متر مربع باشد. هزینه نیروی انسانی، هزینه تعمیر و نگهداری ماشین آلات، هزینه حمل و نقل و بسیاری از هزینه های دیگر نیز در این حرفه وجود دارند.

عدم برآورد دقیق هزینه ها ریسک شکست سرمایه گذاران را در سال های ابتدایی راه اندازی پروژه بالا می برد. بهتر است بدانید، طرح توجیهی کاغذ دیواری در برآورد هزینه ها نیز عملکرد موفقی دارد. در این طرح تمامی هزینه ها لیست شده و با ارقام به روز مشخص می گردند.

میزان سود خط تولید کاغذ دیواری چقدر است؟

علیرغم پر شدن بازار از کاغذ دیواری های وارداتی، راه اندازی خط تولید کاغذ دیواری در کشورمان سود دهی خوبی دارد. واحدهای فعال تولیدی کاغذ دیواری در داخل کشور با بالا بردن کیفیت کاغذ دیواری باعث گرایش مردم به کاغذ دیواری های تولید داخل شده اند. به طوری که حداقل سودی که برای این حرفه توسط کارشناسان تخمین زده می شود 32 درصد می باشد.

گمانه زنی و پیش بینی دقیق سود به سرمایه گذاران این اجازه را می دهد که دید روشنی نسبت به آینده کسب و کار خود داشته باشند. بدیهی است که پیش بینی سود نیاز به تخصص بالایی دارد. این تخصص تنها در طرح توجیهی کاغذ دیواری مشاهده می گردد.

تجهیزات مورد نیاز در طرح توجیهی کاغذ دیواری 

تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز طرح توجیهی کاغذ دیواری شامل تمامی دستگاه هایی است که برای آسترسازی، چاپ طرح روی کاغذ دیواری و در نهایت رول کردن و بسته بندی کاغذ دیواری به کار می روند. زیرسازی کاغذ شامل چسباندن یک لایه PVC بر روی سطح کاغذ است.

چاپ طرح روی کاغذ نیز با روش های متفاوتی مانند چاپ کلیشه ای، چاپ سطحی، غلتکی و سیلک اسکرین صورت می گیرد. برخی از تجهیزات مورد نیاز برای تولید کاغذ دیواری عبارتند از:

  • مخازن کاغذ
  • تجهیزات زیرسازی
  • دستگاه چاپ
  • دستگاه گرم کن
  • ماشین تثبیت کننده
  • دستگاه خشک کننده چاپ
  • تجهیزات رول کردن و بسته بندی کاغذ دیواری

آیا تولید کاغذ دیواری دارای توجیه اقتصادی است؟

با توجه به وجود تحریم ها و گرانی کاغذهای دیواری وارداتی در کشور، اندک اندک بازار به سمت کاغذ دیواری های تولید داخل حرکت می کند. از طرفی گسترش ساخت و ساز در کشور منجر به استفاده وسیع از انواع کاغذ دیواری در طراحی داخلی شده است.

از این رو کسب و کار تولید کاغذ دیواری دارای توجیه اقتصادی است. استفاده از طرح های خلاقانه و مشتری پسند، بالا بردن کیفیت محصول و قیمت گذاری منصفانه می تواند، سرمایه گذاران را در این کسب و کار سربلند نماید.

 

مزایای اجرای طرح توجیهی کاغذ دیواری

با توجه به مواردی چون جلوگیری از خروج ارز، تامین بخشی از تقاضای داخلی، نصب ساده و راحت برای عموم، صرف‌جویی در زمان، کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح و همچنین دارای تنوع گسترده بودن و درنتیجه داشتن مخاطب زیاد، همچنین دارا بودن دو شاخصه اصلی نرخ بازده داخلی و بازگشت سرمایه مناسب میتوان طرح را به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری ارزشمند معرفی نمود.

انواع کاغذ دیواری در طرح توجیهی کاغذ دیواری

 کاغذ دیواری ها دارای انواع مختلفی می باشند ، که عبارتند از :
کاغذ دیواری نوع ساده :

این نوع کاغذ دیواری ها دارای ضخامت نازکی هستند و همچنین قابل شستشو نمی باشند . برای استفاده از این کاغذ دیواری ، آن را با استفاده چسب مخصوص بر روی دیوار می چسبانند .

طول عمر این کاغذ ها بین 1 تا 2 سال بوده و دارای قیمت پایین تری نسبت به سایر کاغذ دیواری ها می باشند ، اما مقاومت آن ها پایین بوده و به راحتی پاره می شوند ، به همین جهت بهتر است در اتاق کودکان از این مدل کاغذ دیواری استفاده نشود .

کاغذ دیواری نوع پی وی سی ( ( PVC :

این نوع کاغذ دیواری با استفاده از یک لایه پی وی سی پوشانده شده اند و به دو دسته قابل شستشو و قابل کندن از روی دیوار تقسیم می شوند .

کاغذ دیواری تولیدشده از الیاف طبیعی :

این نوع کاغذ دیواری ها به صورت 100 در 100 ارگانیک می باشند و دارای دوام و مقاومت بالایی هستند ، اما از قیمت بالایی برخوردار می باشند . این کاغذ دیواری با استفاده از چوب فنلاندی تولید شده و تکه های چوب و برگ خیلی نازک در الیاف آن قابل مشاهده می باشد .

کاغذ دیواری نوع نانو :

این نوع کاغذ دیواری دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد . از مزایای کاغذ دیواری های نانو می توان به عایق صدا ، عدم جذب گرد و غبار ، مقاومت دربرابر نور خورشید ، ضد حساسیت و عدم کثیف شدن در طی گذشت زمان اشاره نمود .

کاغذ دیواری نوع مخملی :

کاغذ دیواری های مخملی با استفاده از پارچه مخملی و یا بافت مخملی تولید شده و دارای برجستگی هایی بر سطح خود می باشند . این نوع از کاغذ دیواری ها دارای قیمت بالایی بوده و در هتل ها ، تالار ها و کلا توسط افراد لاکچری پسند مورد استفاده قرار می گیرند .

کاغذ دیواری سه بعدی :

بر روی این کاغذ دیواری ها شکل های سه بعدی چاپ شده و همچنین قابلیت شستشو دارند . با این که از مدت زمان ارائه کاغذ دیواری های سه بعدی سال های زیادی نگذشته است ، طرفداران این محصولات هر روز بیشتر می شود .

کاغذ دیواری نوع ضد زلزله :

این نوع کاغذ دیواری با استفاده از رشته های خیلی نازک و همچنین مستحکم شیشه ای تولید می شود . این نوع کاغذ دیواری با استفاده از چسب مخصوص به خود بر دیوار نصب شود ، که در زمان وقوع زلزله بتواند انرژی وارد شده به دیوار را به جهت های مختلف هدایت کند و از ریزش دیوار جلوگیری نماید .

این نوع کاغذ دیواری از سال 2014 به بعد در بازار ارائه شده است و قیمت بالاتری نسبت به سایر کاغذ دیواری ها دارد . اما برای مناطق زلزله خیز مناسب می باشد .

  • بررسی فنی طرح توجیهی کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌ها اغلب از چاپ و ایجاد یک نمای دکوراتیو بر روی سطح یک لایه‌ی آستر مانند، مثل کاغذ یا نظایر آن ساخته می‌شوند. بنابر این می توان گفت که ساختار اغلب کاغذ دیواری‌ها از دو بخش اساسی زیر لایه و کاغذ اصلی تشکیل شده است، مراحل ساخت کاغذ دیواری به قرار زیر است؛

  1. زیرلایه(آستر سازی)
  2. نمای دکوراتیو (رخ کاغذ دیواری)
  3. مراحل تولید کاغذ دیواری
  4. در مرحله چهارم، قبل از شروع تولید، بخش بازاریابی به کمک طراحان کاغذ دیواری، طرح های متفاوت در رنگ ها و پالت های مختلف طراحی می نمایند و جهت تست تهیه می‌گردد تا در صورت تائید وارد مرحله تولید شوند.

کاغذ دیواری ها عموما بر ۲نوع هستند؛ کاغذ دیواری بر پایه سلولز، کاغذ دیواری از کاغذ کربنات کلسیم که در هر صورت هر کدام از این کاغذ ها قبل از هر اقدامی نیاز به زیرلایه یا آستر سازی دارند.

 

  • زیرسازی در تولید کاغذ دیواری

پیش از چاپ الگوی مربوطه بر کاغذ، زمینه آن باید زیرسازی شود. این عمل با چسباندن لایه‌ای از PVC  بر سطح کاغذ انجام می‌شود. کاغذها همچنین می توانند با موادی همچون رس کائولن جهت پوشش دادن، دی اکسید تیتانیوم جهت کدورت و لاتکس جهت ایجاد شفافیت و رنگ استفاده شوند.

  • چاپ در تولید کاغذ دیواری

چهار تکنیک متفاوت برای چاپ کاغذ دیواری وجود دارد؛ چاپ سطحی، سیلک اسکرین، روتاری و گراور.

 

طرح توجیهی کاغذ دیواری

  • نتیجه گیری در طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری

با مطالعات انجام شده توسط گروه مشاورین بهین صنعت یاب و بررسی تولید کاغذ دیواری در کشور و مقایسه آن با تقاضای داخلی، بیانگر آن است که نیاز به اجرای کارخانه تولید کاغذ دیواری قابل توجه است، با توجه به مواردی چون، جلوگیری از خروج ارز، تامین بخش اعظم تقاضای داخلی، کاربرد گسترده و رو به رشد محصول، همچنین دارا بودن دو شاخصه اصلی نرخ بازده داخلی و بازگشت سرمایه مناسب، جز صنایع با سود بالا می باشد و طرح توجیهی کاغذ دیواری دارای توجیه اقتصادی است و به عنوان فرصت سرمایه گذاری ارزشمند معرفی می گردد.

طرح توجیهی کاغذ دیواری
کاغذ دیواری یکی از دیوارپوش هایی است که به دلیل زیبایی و کاربردهای گسترده ای که دارد بسیار مورد توجه طراحان مختلف و همچنین افرادی که تمایل دارند تغییری در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنند قرار گرفته است. این عنصر نه تنها در منازل مسکونی بلکه در فضاهای تجاری و اداری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
امروزه یکی از لوازم تزیین خانه‌ها، استفاده از کاغذ دیواری می‌باشد. استفاده از کاغذ دیواری این امکان را فراهم می‌کند که به جای طرح‌های ساده و محدود قابل اجرا با رنگ‌های ساختمانی، گستره وسیعی از طرح‌ها و حتی بافت‌های گوناگون را انتخاب کنیم.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، از کاغذ دیواری جهت پوشش‌دهی و تزئین دیوارهای داخلی خانه‌ها، دفاتر و سایر ساختمان‌ها استفاده می‌کنند و یکی از عوامل موثر در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. معمولا کاغذ دیواری به صورت توپی (همانند پارچه) به فروش می‌رسد و با استفاده از چسب مخصوص کاغذ دیواری بر روی دیوار نصب می‌گردد. کاغذ دیواری هم به صورت نقشدار و گلدار و هم به صورت ساده و با قابلیت رنگ‌پذیری بر آن موجود می‌باشد. به زبان ریاضی، هفده الگوی پایه تحت عنوان مجموعه‌های کاغذ دیواری وجود دارند که می‌توان از آنها برای پوشش‌دهی سطحی نامحدود استفاده کرد. تمام طرحهای تولید شدۀ کاغذهای دیواری بر پایه این مجموعه‌ها می‌باشند. می‌توان یک طرح را در چندین رنگ‌بندی تولید نمود.
طرح توجیهی کاغذ دیواری و نحوه تولید آن
کاغذهای دیواری ابزاری زینتی هستند که همانطور که از نام آن مشخص است از کاغذ در تهیه آن استفاده شده است. کاغذهایی که در تولید کاغذ دیواری به کار برده می شوند از جنس های مختلفی هستند که از بین آنها می توان به PVC، نانوون و نانوون-PVC اشاره کرد. همچنین برخی از انواع آن دارای سطحی کاملاً صاف و برخی دیگر دارای برجستگی های سطحی هستند که ظاهر سه بعدی بسیار زیبایی به محصول می دهند. هر یک از این جنس ها دارای مشخصات ظاهری و همچنین شرایط نگهداری متفاوتی هستند که می توانند خریداری را برای خرید کاغذ دیواری مشخص مجاب کرده یا منجر به صرف نظر کردن او بشوند.
کاغذها به صورت رولی تولید می شوند؛ ابعاد هر رول به صورت استاندارد در اغلب موارد 10 متر طول و 0.5 متر عرض دارد، یعنی هر رول 5 مترمربع دیوار را پوشش می دهد. کار نصب آن تقریباً ساده است و کاغذها به کمک چسب های مخصوصی که به آن چسب کاغذ دیواری گفته می شوند روی دیوار نصب می شوند. کاغذها دارای ضخامت های مختلفی هستند که میزان ضخامت کاملاً با دوام و طول عمر آن ارتباط مستقیمی دارد. هرچه ضخامت آن بالاتر باشد مقاومت آن نیز بیشتر خواهد بود.
مراحل طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
تاریخچه کاغذهای دیواری به سال های دور بازمی گردد که اولین بار توسط چینی ها تولید شد و دانش تولید آن تا سال های سال در این کشور باقی ماند. چینی ها از راز درست كردن كاغذ ديواري پرده برنداشتند و مثل تولید ابریشم آن را به صورت یک محصول انحصاری تولید می کردند. اما دانش ساخت کاغذ دیواری توسط اسرای چینی را به اعراب و پس از آن به اروپا برده شد. با گسترش تولید این محصول در کشورهای مختلف خلاقیت در تولید آن افزایش یافت و نحوه تولید آن مثل هر محصول دیگری دستخوش تغییرات بزرگی شد. درگذشته به دلیل محدودیت روش های صنعتی تولید در حجم های بسیار کم انجام می شد ولی پس از انقلاب صنعتی و با روی کار آمدن ماشین آلات اتوماتیک حجم تولید این کاغذها بشدت افزایش یافت و با کاهش قیمت ناشی از افزایش تولید، افراد بیشتری قادر به خرید این محصول زیبا و البته ضروری شدند. در ادامه به طرز تهیه کاغذ دیواری به صورت گام به گام اشاره خواهیم کرد.
طرح توجیهی کاغذ دیواری – چگونه کاغذ دیواری درست کنیم ؟
شاید بسیاری تصور کنند که درست کردن کاغذ دیواری مثل پوسترهای دیواری بسیار ساده است و الگوها از طریق چاپ مستقیم بر روی رول های کاغذ ایجاد می شوند؛ اما این تصور به طور کلی اشتباه است چراکه کاغذها نه به صورت یک طرح پرینت شده بلکه به صورت طرحی حک شده بر روی کاغذ ایجاد می شوند. درواقع بین پرینت طرح و حک کردن آن بر روی کاغذ تفاوت های عمده ای وجود دارد. طرح های ایجاد شده بر روی کاغذ به دلیل اینکه توسط غلتک هایی ایجاد می شوند دوام و زیبایی بیشتری دارند. در ادامه به طور دقیق تر به توضیح مراحل تولید کاغذ دیواری خواهیم پرداخت.
تجهیزات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
مخازن کاغذ
دستگاه های بخش چاپ
دستگاه گرم کن
دستگاه تثبیت کننده
دستگاه خشک سازی چاپ
طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری- مراحل ساخت کاغذ دیواری عبارتند از:
ساخت کاغذ در این مرحله ورقه‌های کاغذ مورد نیاز همچون سایر کاغذها با استفاده از تنه درخت تولید می‌شود.
طراحی کاغذهای دیواری
اولین مرحله از تولید این کاغذها مرحله تهیه طرح است. طرح معمولاً توسط فریلنسرها و هنرمندان طراح تولید شده و توسط تولیدکنندگان خریداری می شود. اگر طرح توسط تولیدکننده به تأیید نهایی برسد طراح باید طرح را در ابعاد واقعی و در رنگ های متعددی تولید کند. پس از آنکه طرح متناسب با نیازهای تولیدکننده تنظیم شد، الگو باید حکاکی شود و پس از ایجاد طرح در تعداد مشخص نمونه اولیه کاغذ تولید شده و سپس از نظر رنگ و طرح مورد بررسی قرار بگیرد.
تولید کاغذ
در مرحله تولید کاغذ ورق هایی از جنس چوب و تحت فرآیندهای شیمیایی متعدد تولید می شوند. در این مرحله در ابتدا پوسته تنه درخت جدا شده و طی فرآیندی با استفاده از دستگاه تولید کاغذ دیواری تبدیل به خمیر شده و پس از آن به شکل ورق تبدیل می شوند. رنگ این ماده خمیری توسط رنگ های از پیش تعیین شده مطابق نیاز تولیدکننده تغییر می یابد.
پوشش دار کردن کاغذ
قبل از پرینت کردن طرح پشت کاغذ باید با رنگ خاکستری رنگ شود و سپس با مواد پی وی سی پوشش دار می شود. ضخامت این لایه بستگی به دوام کاغذ دارد. این لایه را می توان حتی در حرارت بالا روی کاغذ به صورت پوشش قرار داد.
چاپ کاغذ دیواری
به طور کلی 4 روش چاپ وجود دارد که عبارتند از: چاپ سطحی، کلیشه ای، سیل اسکرین و غلتکی. این روش ها تفاوت هایی با یکدیگر داشته و تولیدی کاغذ دیواری بسته به نیازها و امکانات خود از یکی از آنها استفاده می کنند.
لایه دار شدن
در این مرحله لایه ای از نشاسته گندم یا ذرت بر روی کاغذ پرینت شده قرار می گیرد و سپس اجازه داده می شود تا خشک شود.
بسته بندی
در آخرین مرحله خط تولید کاغذ دیواری ها در ابعاد مشخص برش داده می شوند و به صورت رول درمی آیند و سپس داخل بسته بندی هایی قرار می گیرد
تاریخچه طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
تاریخچه کاغذ دیواری در واقع از چین باستان آغاز می‌شود. برای این ادعا می‌توان ۲ دلیل را مطرح نمود:
چینی‌ها مخترع کاغذ بودند.چینی‌ها کاغذ برنج را ۲۰۰ سال پیش از میلاد بر دیوارهای خود می‌چسباندند.گفته می‌شود که در قرن ۸ میلادی یک زندانی چینی راز کاغذ را بر عرب‌ها فاش نمود که در نتیجه آن‌ها نیز دانش کاغذسازی را به اروپا منتقل نمودند. پس از آن بسیاری از اروپائیان متمول به هنرمندان سفارش کاغذهای نقاشی شده در ابعاد وسیع را جهت نصب بر دیوارهای منازل خود می‌دادند، اما کاغذ دیواری واقعی با پیدایش صنعت چاپ متولد شد. در دوران رونسانس، کاغذ دیواری که با استفاده از تکنیک چاپ کلیشه چوبی تولید می‌شد، در میان اشراف اروپا محبوبیت یافت. از زمان قرون وسطی، طبقه تراز اول جامعه عادت به نصب فرشینه‌های تزئینی بر دیوارهای منازل خود داشتند. این فرشینه‌های تزئینی هم به اتاق رنگ می‌داد و هم به عنوان لایه‌ای عایق میان دیوار سنگی و فضای داخلی عمل می‌کرد و در نتیجه گرمای درون اتاق را حفظ می‌نمود. با این همه این فرشینه‌ها بسیار گرانقیمت بودند. از اینرو تنها افراد فوق‌العاده ثروتمند توانایی تهیه آن‌ها را داشتند. طبقه نیمه مرفه که یا به دلیل قیمت گزاف یا جنگ‌هایی که تجارت بین‌المللی را متوقف می‌کرد توان خرید این فرشینه‌ها را نداشتند، برای روح دادن به اتاقهایشان به کاغذ دیواری روی آوردند.کاغذ دیواری‌های اولیه طرح‌هایی مشابه تصاویر فرشینه‌ها داشتند و گاهی اوقات ورقهٔ بزرگ کاغذی همانند فرشینه‌ها به صورت آزاد بر روی دیوار نصب می‌شد و گاهی نیز همچون سیستم امروزی آن را بر دیوار می‌چسباندند.معمولاً تصاویر چاپی به جای آنکه قاب شده و بر دیوار نصب شوند، بر دیوار چسبانده می‌شدند و احتمالاً ابعاد بسیار بزرگ این تصاویر چاپی که چند ورقه‌ای نیز بودند صرفاً به منظور چسبانده شدن بر دیوار تولید می‌شدند.برخی از هنرمندان سرشناس چنین آثاری خلق می‌کردند. از جمله «آلبرشت دورر» که هم در زمینه چاپ تصاویر بزرگ و هم چاپهای تزئینی جهت آویختن بر دیوار فعالیت می‌کرد.بزرگ‌ترین تصویر چاپی «طاق نصرت» بود که به سفارش مکسیمیلیان اول امپراتور روم مقدس در سال ۱۵۱۵ چاپ و تکمیل شد. این کاغذ دیواری ابعاد عظیم ۳٫۵۷ در ۲٫۹۵ متر را داشت و از ۱۹۲ ورق کاغذ تشکیل شده بود و در چاپ دوره اول آن ۷۰۰ کپی از آن تولید شد تا پس از رنگ‌آمیزی دستی، در قصرها و به خصوص سالنهای اجتماعات شهری آویخته شود.نمونه‌های اندکی از الگوهای تکرار شوندهٔ کاغذ دیواری‌های اولیه به جا مانده‌است، اما تعداد زیادی از کلیشه‌های اصلی که نمایانگر الگوهای تزئینی آن زمان می‌باشند هنوز هم در دسترس است.انگلستان از کشورهای پیشرو در صنعت کاغذ دیواری محسوب می‌شود. قدیمی‌ترین نمونهٔ به جا مانده از کاغذ دیواری در انگلستان که در لندن به چاپ رسیده بوده به سال ۱۵۰۹ برمی گردد.استفاده از کاغذ دیواری بعد از دوران تکفیر هنری هشتم از سوی کلیسای کاتولیک بسیار رایج شد، زیرا این امر موجب قطع روابط سایر کشورها با انگلستان و در نتیجه جلوگیری از صدور فرشینه به آن کشور شد. از آنجا که انگلستان خود در تولید فرشینه مهارتی نداشت، اشراف و نجیب‌زادگان به کاغذ دیواری روی آوردند.در دوران حکومت الیور کرامول تولید کاغذ دیواری از سوی دولت مذهبی عملی بیهوده به‌شمار آمد و متوقف شد اما با بازگشت چارلز دوم دوباره متمولین متقاضی کاغذ دیواری شدند.حکومت کرامول، فرهنگی کسالت بار را بر مردم تحمیل کرده بود، از این رو پس از مرگش مردم به خرید وسایل خانگی رفاهی که در دوران وی ممنوع شده بود روی آوردند.در اواسط قرن هجده بریتانیا به اولین تولیدکننده و صادرکننده کاغذ دیواری در اروپا تبدیل شده بود.در اوائل قرن نوزدهم با توسعه چاپ توسط نیروی بخار، تولیدکنندگان کاغذ دیواری در انگلستان موفق به تولید انبوه آن شدند که این امر به کاهش قیمت و در نتیجه قابل خرید شدن آن توسط طبقه متوسط انجامید.در آن زمان کاغذ دیواری به عنوان وسیله‌ای ارزان و مؤثر جهت روح بخشیدن به اتاقهای تاریک و تنگ طبقه کارگر از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار شد. با شروع قرن بیستم کاغذ دیواری یکی از رایج‌ترین اقلام مورد استفاده در منازل دنیای غرب گردید.ورود این محصول به ایران به دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار بازمی‌گردد. وی که علاقه‌ای خاص به شیوه‌های معماری و هنر مغرب زمین داشت، در زمان نوسازی کاخ گلستان با پوشاندن دیوارهای آن کاخ توسط کاغذ دیواری‌های وارداتی از زمره نخستین افرادی شد که باب ورود این محصول به ایران را گشودند.
بررسی بازارطرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
با توجه به قیمت گزاف کاغذ دیواری‌های خارجی که عمدتا از کشورهای ترکیه ، آلمان و ایتالیا تهیه می‌شوند و قیمت آنها گاهی تا ۱۴۰ هزار تومان به ازای هر رول نیز می‌رسد ، واحدهای داخلی بسیار محدودی در حال حاضر تولید کننده کاغذ دیواری می‌باشند . با توجه به رشد مسکن و ساخت و ساز در کشورهای در حال توسعه مانند ایران نیاز به دکور و پوشش‌های دیوار هم درحال گسترش است به ویژه اینکه پوشش‌های دیوار باید هر چند سال یکبار تعویض گردند و نرخ کاغذ دیواری‌های خارجی بسیار بالا می‌باشد ، نیاز واحد داخلی با رعایت استانداردهای جهانی و تطابق با کیفیت روز دنیا ، با هزینه‌های کمتر و قیمت به مراتب مناسب تر از کاغذهای دیواری خارجی بسیار ضروری است.
از آن جایی که کاغذ دیواری یکی از کالاهای لوکس و تجملی به حساب می آید
بنابراین شاید تمامی مردم یا نتوانند آن را تهیه کنند و درآمد آن ها اجازه ی
چنین مخارجی را به آن ها ندهد و یا شاید برخی از افراد آن را کالایی ضروری ندانند
و بنابراین اقدام به خرید آن نکنند . هم چنین وجود اجناس با کیفیت خارجی ،
جایی برای تولیدات داخلی نمی گذارد و بسیاری از مردم ترجیح می دهند
کالای با کیفیت تهیه کنند .
تمامی این عوامل باعث شده اند که بازار این کسب و کار با رکود مواجه باشد .
راه اندازی خط تولید کاغذ دیواری یکی از کارهایی است که بازار ان به شدت رقابتی است .
پس تنها کسی می تواند در راه اندازی خط تولید کاغذ دیواری موفق باشد
که اولا : با صبر و حوصله باشد تا بتواند در بازار رقابتی امروز ، دوام بیاورد .
ثانیا : مبتکر و خلاق باشد تا بتواند با دادن ایده های نو و خلاق گونه ،
در میدان رقابت پیروز شود و ثالثا : اجناسی با کیفیت تولید کند
تا تقاضا برای اجناس او بیش تر باشد .
بررسی هزینه های طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
هزینه‌های تولید کاغذ دیواری شامل مجموعه هزینه‌های متنوعی است که در فرآیند تولید این محصول مورد مصرف قرار می‌گیرد. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های مواد اولیه (مانند کاغذ، چسب، و پیگمنت‌های رنگی)، هزینه‌های کارگری (از جمله دستمزد کارگران تولید و متخصصان)، هزینه‌های انرژی و نیروی ماشین‌آلات، هزینه‌های ماشین‌آلات و تجهیزات (از جمله تعمیر و نگهداری)، هزینه‌های مدیریتی و اداری، هزینه‌های حمل و نقل، و هزینه‌های مواد بسته‌بندی می‌شوند.
این هزینه‌ها باید به دقت محاسبه شوند تا بتوان نرخ بازدهی پروژه و سودآوری آن را ارزیابی کرد و از توجیه اقتصادی پروژه اطمینان حاصل کرد. تجمع و کاهش این هزینه‌ها بهبود توانایی رقابتی در بازار را فراهم می‌کند و به سودآوری کاغذ دیواری کمک می‌کند.
طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری- قیمت انواع کاغذ دیواری
کاغذ دیواری ها با توجه به کیفیت ، برند و طرح آن ها ، قیمت های متفاوتی خاهند داشت .
جنس کاغذ دیواری ( کاغذی یا وینیل بودن آن ) و وزن آن در کنار برند از جمله عواملی
هستند که در قیمت کاغذ دیواری تاثیر می گذارند . هرچه محصول با کیفیت تر باشد
و از دوام بیشتری برخوردار باشد ، طبیعتا قیمت بالاتری خواهد داشت .
سرمایه گذاری مورد نیازطرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
برای احداث یک واحد تولید کاغذ دیواری به ۳۷ میلیارد ریال سرمایه ثابت نیاز دارید. بازدهی طرح حدود ۳۵ درصد می باشد و حدود ۳ سال می توانید سرمایه اولیه خود را برداشت نمایید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث یک واحد تولیدی ارائه شده است:
مزایای اجرای طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
با توجه به مواردی چون جلوگیری از خروج ارز، تامین بخشی از تقاضای داخلی، نصب ساده و راحت برای عموم، صرف‌جویی در زمان، کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح و همچنین دارای تنوع گسترده بودن و درنتیجه داشتن مخاطب زیاد، همچنین دارا بودن دو شاخصه اصلی نرخ بازده داخلی و بازگشت سرمایه مناسب میتوان طرح را به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری ارزشمند معرفی نمود.
طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری- نوسان نرخ ارز و قیمت کاغذ دیواری جدید
واقعیت این است که در چند سال گذشته، شاهد افزایش چهل تا 100 در صدی قیمت کاغذ دیواری هم بوده‌ایم، چراکه نوسانات نرخ ارز وارد کنندگان و تولیدکنندگان را ناچار به این افزایش قیمت کرده، اما باید در نظر داشت که یک کاغذ دیواری خوب، هم قابلیت شستشو دارد، هم از رنگ با ثبات در آن استفاده شده، هم در طرح و نقش آن از خلاقیت به روزترین هنرمندان بهره گرفته شده و هم از موادی در تولید کاغذ آن استفاده شده که ماندگاری بالایی داشته باشد. از همین رو، باید پذیرفت که هرچند گاهی قیمت کاغذ دیواری جدید از بودجه‌ای که برای آن متصور بوده‌ایم بیشتر می‌شود اما در عوض، خیال ما را تا یک مدت زمان طولانی از بابت زیبایی و چشم‌نوازی محیط آسوده خواهد کرد، به خصوص اگر قرار باشد از آن به عنوان کاغذ دیواری اداری استفاده کنیم که ربط مستقیمی به کسب و کار و درآمد زایی ما دارد.
طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری- خرید به صرفه با توجه به قیمت کاغذ دیواری جدید
چه خریدی به صرفه خواهد بود؟ تیمبرلند به خاطر برخورداری از یک سری ویژگی‌ها و مزایا، به شما توصیه می‌کند به آلبوم‌های ارائه شده توسط این شرکت، سری بزنید. این ویژگی‌ها برای انواع محصولات شامل کاغذ دیواری کلاسیک، مدرن و نیمه کلاسیک عبارتند از:
دارا بودن قابلیت شستشو
عایق بودن در برابر نور خورشید
عایق بودن در برابر گرد و غبار
ضدلک
نصب سریع و آسان
به کارگیری رنگ‌های گیاهی
دارای قابلیت ترمیم و تعمیر
تاریخچه کاغذ دیواری
طرح توجیهی کاغذ دیواری – قیمت کاغذ دیواری در زمان‌های گذشته هم بالا بود؟
ممکن است خودتان هم بدانید که در حدود چهار هزار سال قبل از میلاد مسیح، اولین کاغذ دیواری توسط اهالی کشور چین، تولید شد. در سال یکصد و پنج بعد از میلاد مسیح کسی به نام تی سان لون فرآورده کاغذ دیواری را از تکه‌های پارچه‌های نخی تولید کرد. در اوایل قرن هشتم، چند اسیر چینی که تجربه ساخت کاغذ دیواری را داشتند، زیر دست عربها کار می‌کردند، کسانی که توانستند علم ساخت کاغذ دیواری را در سرتاسر خاورمیانه منتشر کنند. در قرن دهم، عرب‌ها بافت‌های کتانی را بر پایه چوب و بامبو جایگزین کردند و ورقه‌های نازک و ظریفی از کاغذ دیواری تولید کردند. البته در حال حاضر کاغذ دیواری دارای سطح کیفی بسیار بالاتری نسبت به اوایل تولید می‌باشد. طی قرن دوازدهم فن تولید کاغذ دیواری در سرتاسر اروپا رواج یافت. جبین بودیچون پنجاه رول از کاغذ دیواری را با به تصویر کشیدن چند فرشته بروی یک پس زمینه آبی برای لویی یازدهم ازفرانسه در سال 1481 نقاشی کرد. لویی کاغذ دیواری قابل جابجایی سفارش داد زیرا او نیاز به تغییر مداوم از مقصدی به مقصد دیگر را پیشبینی می‌کرد. پس از این بود که دیگر ثروتمندان اروپایی سفارش کاغذ دیواری منقوش را به هنرمندان دادند، اما به سختی می‌توان گفت که کاغذ دیواری واقعی قبل از اختراع دستگاه چاپ به وجود آمده باشد. اولین قطعه کاغذ دیواری اروپایی که هنوز هم موجود است، روی عمارت کالج مسیحی در کمبریج انگلستان است که قدمت آن به سال 1509 باز می‌گردد. بسیاری از انواع کاغذ دیواری طرح گل و به ویژه داماسک از آن دوران به یادگار مانده است.
طرح توجیهی کاغذ دیواری – قیمت کاغذ دیواری جدید به علاوه هزینه نصب
فراموش نکنید همیشه باید هزینه نصب را هم در کنار برنامه‌ریزی‌ای که برای خرید کاغذ دیواری می‌شود، در نظر گرفت. اگر شما زیباترین و با کیفیت‌ترین کاغذ دیواری ممکن را هم تهیه کنید اما نتوانید نصب آن را به خوبی به انجام برسانید، هیچ کدام از زحمات شما به چشم نمی‎آید، به ویژه وقتی قرار باشد از محصول مورد نظر شما به عنوان کاغذ دیواری پذیرایی استفاده شود که بیشتر از هر جای دیگری به چشم می‌آید. بنابراین همیشه بعد از خرید محصول برای دعوت از یک نصاب حرفه‌ای هم دقت نظر به خرج بدهید.
طرح توجیهی کاغذ دیواری – قیمت و خرید کاغذ دیواری جدید
در نهایت باید گفت قیمت انواع کاغذهای دیواری بسیار با هم متفاوت‌اند. این تفاوت به خاطر کشور سازنده، جنس و طرح آنهاست، همچنین مواردی مثل مقاومت آنها در برابر نور خورشید و گرد و غبار و قابلیت شستشوپذیر بودن شما را در انتخاب ثابت قدم‌تر می‌کند. تیمبرلند در کنار شماست تا با صرف یک هزینه ارزنده، بهترین شکل و شمایل را برای محیط مورد نظرتان، چه اتاق خواب در منزل شخصی باشد و چه اتاق مدیریت در دفتر کار، فراهم کند. یادمان باشد انتخاب کاغذ دیواری گام اول در تغییر دکوراسیون است، چراکه به نحوه انتخاب سایر آیتم‎های موجود در دکوراسیون جهت می‌دهد. یادتان باشد اگر قرار است محیط مورد نظر برای ارتقای دکوراسیون اتاق کودک یا نوجوان باشد، بدون اتلاف زمان بر سر قیمت کاغذ دیواری جدید، به طرح و نقش و شکل و سبک آن توجه کنید، چراکه بعضی از محصولات مثل کاغذ دیواری اتاق خواب یا کاغذ دیواری اتاق نوجوان و کودک، تاثیرات و ساید افکت‌هایی باقی می‌گذارند که اررزش آنها با هیچ متر و معیاری قابل سنجش نیست.
سرمایه ی مورد نیازطرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
اغلب برای شروع هرکاریبه یک سرمایه ی اولیه نیاز است .
تمام مواد اولیه که برای خط تولید کاغذ دیواری نیاز است
، همگی وارداتی هستند و به خاطر بالا رفتن نرخ ارز ،
قیمت همه ی آن ها به شدت بالا رفته و تقریبا چندین برابر شده است .
هم چنین بسیاری از فروشندگان و خریداران معتقدند که جنس ایرانی ،
کیفیت مطلوب را ندارد و بنابراین اکثر آن ها ترجیح می دهند که از اجناس
خارجی استفاده کنند که کیفیت بالاتری دارند . قیمت دستگاه هایی
که در خط تولید کاغذ دیواری استفاده می شوند ، بسیار بالا است .
این دستگاه ها قبلا از اروپا وارد می شدند اما امروزه چین ،
در زمینه ی تولید دستگاه های خط تولید کاغذ دیواری ، پرچم دار است .
اگر امروزه کسی قصد خط تولید کاغذ دیواری را دارد باید
سرمایه ای آن چنانی ، کنار بگذارد .
طرح توجیهی کاغذ دیواری – فرمولاسیون چسب کاغذ دیواری
روش تولید
مواد مورد نیاز:
۱- هیدروکسی پروپیل متیل سلولز یا HPMC گرید ۲۰۰ هزار شرکت رز شیمی
۲- نمک خوراکی با مش ۴۰۰
با توجه به اینکه اچ پی ام سی گرید ۲۰۰ هزار شرکت HEAD CELL چین دارای حلالیت مطلوب در آب میباشد و به راحتی در اب سرد حل میشود و ایجاد چسبندگی و ویسکوزیته بالا میکند در فرمول چسب کاغذ دیواری به کار گرفته میشود در این روش بسیار ساده به نسبت ۵۰/۵۰ وزنی از hpmc و نمک خوراکی رو به روش میکس خشک با هم به طور کامل مخلوط میکنیم و سپس پودر میکس شده رو در بسته بندی های دلخواه به بازار ارایه میدهیم قابل ذکر هست که چسب کاغذ دیواری متیلان و جسب کاغذ دیواری AKFIX از این روش استفاده میکنند
طرح توجیهی کاغذ دیواری به سبک ونگوگ
برند کاغذ دیواری «پرایم والز» با همکاری موزه ونگوگ در آمستردام هلند بتازگی اقدام به دیزاین و طراحی کاغذهای دیواری با الهام از آثار نقاش معروف هلندی «ونسان ونگوگ» (۱۸۹۰-۱۸۵۳) کرده است.
برای ونگوگ، طبیعت و هنر پیوندی جدایی‌ناپذیر داشتند. فضای هنر مدرن پاریس مشوق اصلی ونگوگ برای رسیدن به سبکی روشن‌تر، درخشان‌تر و آزادانه‌تر بوده است. می‌توان گفت شهرت او بیش از هر چیز به نوع برخوردش در مواجه با کنتراست رنگ‌های روشن و ایجاد سبک اکسپرسیون در نقاشی برمی‌گردد.
این مجموعه کاغذدیواری، محبوب‌ترين آثار ونگوگ را در خود جای داده است. آثاری مانند : درخت هلوی صورتی (The Pink Peach Tree)، شکوفه‌های بادام (Almond Blossom)، باغ دابیگنی (Daubigny’s Garden)، زنبق‌ها (Irises)، ویتفیلد با ماشین درو (Wheatfield with a Reaper) و انبوهی از رمان‌های فرانسوی. همچنین طرح اورجینال آفتابگردان (Sunflower) به عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار ونگوگ و نامه‌های او به برادرش «تئو»، بخش دیگری از اين مجموعه نفیس و منحصر به فرد هستند.
طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری- درباره برند کاغذ دیواری پرایم والز:
برند کاغذ دیواری “پرایم والز” (Prime Walls) یکی از معروف‌ترین و برجسته‌ترین برندهای کاغذ دیواری در صنعت دکوراسیون داخلی است. این برند به تولید و عرضه‌ی انواع کاغذ دیواری با طرح‌ها و الگوهای متنوع و مدرن متمرکز شده است.برند پرایم والز انواع طرح‌ها و الگوهای مختلفی را ارائه می‌دهد که شامل اشکال هندسی، گل و گیاهان، مناظر طبیعی، طرح‌های معماری و موارد دیگر است. این تنوع طرح‌ها به مشتریان این برند امکان انتخاب بهتر و تطابق با سلیقه‌ها و سبک‌های دکوراسیونی مختلف را می‌دهد.
کاغذ دیواری‌های پرایم والز با استفاده از مواد با کیفیت بالا تولید می‌شوند، که این امر موجب مقاومت بیشتر و طولانی‌مدت تر این محصولات می‌شود. همچنین، کاغذ دیواری‌های آن‌ها دارای چاپ با کیفیت و رنگ‌های زنده‌ای هستند.
این کاغذ دیواری ها به‌طور کلی طراحی شده‌اند تا نصب آسان و سریعی داشته باشند. برخی از محصولات آن‌ها دارای 1طرح‌هایی هستند که ممکن است نیاز به تراشیدن و جا‌به‌جایی حداقلی داشته باشند.
طرح توجیهی کاغذ دیواری – انواع کاغذ دیواری
کاغذ دیواری ها دارای انواع مختلفی می باشند ، که عبارتند از :
کاغذ دیواری نوع ساده : این نوع کاغذ دیواری ها دارای ضخامت نازکی هستند و همچنین قابل شستشو نمی باشند . برای استفاده از این کاغذ دیواری ، آن را با استفاده چسب مخصوص بر روی دیوار می چسبانند .
طول عمر این کاغذ ها بین 1 تا 2 سال بوده و دارای قیمت پایین تری نسبت به سایر کاغذ دیواری ها می باشند ، اما مقاومت آن ها پایین بوده و به راحتی پاره می شوند ، به همین جهت بهتر است در اتاق کودکان از این مدل کاغذ دیواری استفاده نشود
کاغذ دیواری نوع پی وی سی ( ( PVC : این نوع کاغذ دیواری با استفاده از یک لایه پی وی سی پوشانده شده اند و به دو دسته قابل شستشو و قابل کندن از روی دیوار تقسیم می شوند .
کاغذ دیواری تولیدشده از الیاف طبیعی : این نوع کاغذ دیواری ها به صورت 100 در 100 ارگانیک می باشند و دارای دوام و مقاومت بالایی هستند ، اما از قیمت بالایی برخوردار می باشند . این کاغذ دیواری با استفاده از چوب فنلاندی تولید شده و تکه های چوب و برگ خیلی نازک در الیاف آن قابل مشاهده می باشد .
کاغذ دیواری نوع نانو : این نوع کاغذ دیواری دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد . از مزایای کاغذ دیواری های نانو می توان به عایق صدا ، عدم جذب گرد و غبار ، مقاومت دربرابر نور خورشید ، ضد حساسیت و عدم کثیف شدن در طی گذشت زمان اشاره نمود .
کاغذ دیواری نوع مخملی : کاغذ دیواری های مخملی با استفاده از پارچه مخملی و یا بافت مخملی تولید شده و دارای برجستگی هایی بر سطح خود می باشند . این نوع از کاغذ دیواری ها دارای قیمت بالایی بوده و در هتل ها ، تالار ها و کلا توسط افراد لاکچری پسند مورد استفاده قرار می گیرند .
کاغذ دیواری سه بعدی : بر روی این کاغذ دیواری ها شکل های سه بعدی چاپ شده و همچنین قابلیت شستشو دارند . با این که از مدت زمان ارائه کاغذ دیواری های سه بعدی سال های زیادی نگذشته است ، طرفداران این محصولات هر روز بیشتر می شود .
کاغذ دیواری نوع ضد زلزله : این نوع کاغذ دیواری با استفاده از رشته های خیلی نازک و همچنین مستحکم شیشه ای تولید می شود . این نوع کاغذ دیواری با استفاده از چسب مخصوص به خود بر دیوار نصب شود ، که در زمان وقوع زلزله بتواند انرژی وارد شده به دیوار را به جهت های مختلف هدایت کند و از ریزش دیوار جلوگیری نماید .
این نوع کاغذ دیواری از سال 2014 به بعد در بازار ارائه شده است و قیمت بالاتری نسبت به سایر کاغذ دیواری ها دارد . اما برای مناطق زلزله خیز مناسب می باشد .
تولید
برای تولید این کاغذ دیواری از رشته‌های بسیار نازک و مستحکم شیشه‌ای استفاده شده‌است. این رشته‌ها به هم بافته شده و یک پوشش ارتجاعی و محکم را تولید می‌کند. به هنگام تکان خوردن دیوار، این رشته‌های شیشه‌ای انرژی حاصله را در چهار جهت مختلف پخش می‌کنند تا انرژی تقسیم شده و به قسمت خاصی ازدیوار فشار بیشتری وارد نشود.
چسب
برای جلوگیری از ریزش دیوارها صرفاً استفاده از کاغذ دیواری سیسمیک کافی نیست. چراکه چسب مخصوص کاغذ دیواری‌های معمولی تحمل تکان‌های شدید دیوار را ندارد. به همین دلیل دانشمندان دانشگاه KTL، چسب مخصوصی برای این کاغذ دیواری تولید کرده‌اند. برای این منظور یک ماده نرم، قابل انعطاف و چسبناک با استفاده از آب و مقدار زیادی پلیمر پلی پورتان تولید شد. وقتی چسب به شیارهای دیوار نفوذ کند، آب درون آن بخار شده و باعث می‌شود چسب کاملاً به مواد دیوار گیر کند. همین‌طور وقتی کاغذ دیواری روی چسب قرار بگیرد، کاملاً توسط پلی پورتان احاطه می‌شود.
کاغذ دیواری سیسمیک در یک شبیه‌سازی زلزله آزمایش شده‌است. ساختمانی که این کاغذ دیواری در آن به کار رفته بود، فرو نریخت. قرار است از سال ۲۰۱۴ به بعد کاغذ دیواری سیسمیک به صورت انبوه تولید شود. این کاغذ دیواری از کاغذ دیواری معمولی بیشتر است؛ ولی برای مردمی که در مناطق زلزله خیز زندگی می‌کنند، ارزش خرید دارد.
طرح توجیهی کاغذ دیواری اتاق کودک
وظیفه اصلی کاغذ دیواری کودک این است که فضای گرم و دلچسب را برای بچه‌ها فراهم کند. این مسئله یک دو گانگی برای طراحان ایجاد می‌کند زیرا دکور اتاق کودک توسط پدر مادرها انتخاب می‌شود ولی در عین حال باید برای کودک دلچسب باشد. کودکان در دنیایی با تصورات و خلاقیت‌های بی‌نهایت زندگی می‌کنند و کاغذ دیواری‌های کودک باید این مسئله را در نظر بگیرند. برای اتاق کودک از رنگهای ملایم استفاده می‌شود به این منظور در کاغذ دیواری‌ها از رنگ‌هایی مانند صورتی روشن، یاسی، کرم، آبی روشن و زرد استفاده می‌شود. استفاده از این رنگ‌ها منجر به آسایش کودک می‌شود. برای کاغذ دیواری کودک کیفیت حرف اول را می‌زند. کاغذ دیواری کودک باید فاقد هر گونه مواد آلاینده و شیمیایی بوده و قابل شستشو باشد.
طرح توجیهی کاغذ دیواری ضدآب
کاغذ دیواری ضدآب یا قابل شست شو دارای پوششی از جنس وینیل است که این کاغذ دیواری‌ها در برابر آب مقاومت دارند. با ورود کاغذ دیواری‌های ضدآب به بازار استفاده از کاغذهای دیواری در محیط‌های مرطوب محقق گشته‌است. این نوع کاغذ دیواری در حمام و سرویس بهداشتی هم قابل استفاده هستند. کاغذ دیواری‌های ضدآب جایگزین مناسبی برای کاشی و سرامیک در حمام و آشپزخانه و همچنین در شهرهای مرطوب هستند. این پوشش برای مناطق مرطوب و نقاطی از خانه که رطوبت در آنها وجود دارد بسیار مناسب هستند.
انواع کاربردهایئ طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
امروزه کاغذ دیواری به دلیل طرح‌ها و مدل‌های متنوع و طیف رنگی بسیار گسترده، کاربردهای بسیاری دارد که برخی از مهم‌ترین کاربری‌های آن عبارتند از:
کاغذ دیواری اتاق پذیرایی و مهمان
کاغذ دیواری اتاق خواب
کاغذ دیواری اتاق کودک
کاغذ دیواری اتاق نشیمن و هال
کاغذ دیواری ورودی خانه
یکی دیگر از کاربری‌هایی که میزان استفاده آن نیز روزبروز رو افزایش است، استفاده به عنوان کاغذ دیواری پشت تلویزیون، ال سی دی و ال ای دی می‌باشد که نمایی بسیار زیبا به آن می‌دهد.
انواع طرح توجیهی کاغذ دیواری تزئینی
کاغذ ابری: نوعی کاغذ تزئینی برای ورود یا درون جلد که از دوره تیموری به بعد در ایران رایج گردید و به ابری‌های همدان و کشمیر معروف بوده‌اند.
کاغذ بالیغ: کاغذ بسیار مرغوبی که در شهر پکن (خان بالیغ – شهر خان) ساخته می‌شد. جنس کاغذ بسیاری از کتب و اوراق خطی نفیس ایران کاغذ خان بالیغ است.
کاغذ زر افشان: (نوعی تزئین بر روی کاغذ) برای زر افشان کردن کاغذ مقداری صمغ را به طرز خاصی روی کاغذ می‌پاشیدند و سپس ورقه‌های نازک طلا را به آن می‌چسباندند به‌طوری‌که تکه‌های طلا مانند ستاره روی صفحه کاغذ می‌درخشید. این نوع کاغذ را معمولاً در حواشی کتب و اوراق گرانبها مصرف می‌کردند.
کاغذ سمرقندی: یکی از معروفترین و مرغوب‌ترین کاغذهای مورد مصرف در طول سده‌های میانی دوران اسلامی که در شهر سمرقند ساخته می‌شد. کاغذ سمرقندی جزو اولین کاغذهای ساخته شده در جهان اسلام بود که در قرن دوم هجری، مسلمانان به کمک کاغذ سازان چینی اولین کارگاه ساخت آن را در شهر سمرقند بر پا کردند و از این شهر صنعت کاغذسازی به سایر بلاد اسلام راه یافت.
کاغذ شامی: نوعی کاغذ سفید و به‌غایت شفاف و لطیف منسوب به شهر شام.
شرایط واردات محصول مورد بررسی در طرح توجیهی کاغذ دیواری ، به شرح زیر می باشد
اگر کاغذ دیواری از جنس پلاستیک باشد ، شامل ردیف 3918 می شود و برای واردات آن باید 40 درصد حقوق ورودی و 8 درصد مالیات ارزش افزوده پرداخت شود .
اما اگر جنس کاغذ دیواری از کاغذ باشد ، شامل ردیف 4814 می شود و برای واردات آن باید 22 درصد حقوق ورودی و 8 درصد مالیات ارزش افزوده پرداخت شود ، البته به دلیل این که در گروه 10 قرار گرفته است باید سود بازرگانی آن 2 برابر پرداخت گردد .
مشکلات طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
تولید کاغذ دیواری ممکن است با چالش‌ها و مشکلات متنوعی روبرو شود. برخی از این مشکلات ممکن است عبارت باشند از:
1. کیفیت مواد اولیه:
استفاده از مواد اولیه با کیفیت پایین ممکن است منجر به تولید کاغذ دیواری با مقاومت و طول عمر کمتر شود.
2. تأثیرات زیست‌محیطی:
برخی از فرآیندهای تولید و مواد شیمیایی ممکن است تأثیرات زیست‌محیطی منفی داشته باشند و به حفظ محیط زیست زیان برسانند.
3. طراحی و چاپ:
گاهی اوقات، کیفیت چاپ و طراحی ممکن است به دلیل تجهیزات ناسازگار یا فناوری‌های قدیمی کاهش یابد.
4. خشک شدن ناهمگون:
خشک شدن ناهمگون کاغذ می‌تواند به ایجاد انحرافات و تغییرات در رنگ و بافت کاغذ دیواری منجر شود.
5. مقاومت به نور:
برخی از کاغذهای دیواری ممکن است تحت تأثیر نور مستقیم قرار گرفته و با گذر زمان رنگ خود را از دست بدهند.
6. انتخاب مواد مضر:
استفاده از مواد شیمیایی مضر یا حلال‌های آلی ممکن است به سلامتی افراد و محیط زیست آسیب برساند.
7. هزینه تولید:
استفاده از تکنولوژی‌ها و مواد با کیفیت ممکن است هزینه تولید را افزایش دهد، که ممکن است به قیمت بالاتری برای مصرف‌کننده منجر شود.
برای حل این مسائل، تولیدکنندگان باید از مواد با کیفیت بالا و فرآیندهای پیشرفته استفاده کنند و به اصول حفظ محیط زیست و سلامتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.
سرمایه گذاری خارجی طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
شاید یکی از دلایل رکود بازار کاغذ دیواری در سال‌های پس از انقلاب جنبه تجملی آن بود. این را در گفته‌های بهروز چوداری میلانی، رئیس اتحادیه تزیینات داخلی ساختمان می‌توان یافت این فعال صنعت چندی پیش در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص فعالیت‌های این صنف پس از پیروزی انقلاب گفت: بعد از انقلاب برخی کالاها لوکس و تجملاتی اعلام شد.از این رو، صنف ما رو به تزلزل می‌رفت و حتی برخی از فعالان این صنف درصدد تغییر شغل بودند. تا اینکه در ابتدای دهه 80 واردات کاغذ دیواری، آزاد اعلام شد. وی ادامه داد: تا قبل از این تاریخ صرفا از کاغذ دیواری تولید داخل استفاده می‌شد که محصولات این کارخانه‌ها به دلیل دولتی بودن و سوءمدیریت، کیفیت بسیار پایینی داشت.کیفیت پایین کاغذ دیواری کارخانه‌های دولتی موجب شد تصور و نگاه مردم به کاغذ دیواری بسیار منفی شود. میلانی با بیان اینکه سرانجام در اوایل دهه 80 واردات کاغذ دیواری آزاد شد، گفت: بالاخره یک شرکت ریسک کرد و برای نخستین بار پس از انقلاب، کاغذ دیواری را به کشور وارد کرد. اجازه واردات کاغذ دیواری روح تازه‌ای را به صنف ما بخشید.به گفته‌ی رئیس اتحادیه تزیینات داخلی ساختمان درخصوص سرمایه‌گذاری خارجی در شرایط پساتحریم، با توجه به اینکه کاغذ دیواری اصلی‌ترین رسته شغلی صنف تزییناتاست،درشرایط پساتحریم برای تولید انبوه و باکیفیت کاغذ دیواری، با یک شرکت فرانسوی مذاکره شده و این کارخانه خریداری شده و به ایران آمده است.البته مشکلاتی برای ترخیص دستگاه‌های این کارخانه وجود داشت که با رایزنی‌های ما و کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکل ترخیص دستگاه‌ها حل شد و دستگاه‌ها به داخل منتقل شد و الان در تهران در شهرک خوارزمی در فضایی حدود 40 هزار متر مستقر شده است. همچنین 25 هزار متر سوله ایجاد شده و دستگاه‌ها نصب شده است. این کارخانه 8 خط تولید دارد که اگر سه خط آن به مرحله تولید برسد، پاسخگوی تمام نیاز مصرفی داخل کشور خواهد بود. پنج خط بعدی هم برای صادرات خواهد بود.
نحوه محاسبه نرخ بازدهی در پروژه طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
نرخ بازدهی یک پروژه، که به عنوان معیار مهمی برای ارزیابی توجیه اقتصادی پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها استفاده می‌شود، با محاسبه نسبت بین مجموع سود صاف پروژه به سرمایه گذاری اولیه (سرمایه اصلی) تعیین می‌شود.
مجموع سود صاف پروژه معمولاً شامل درآمدها منهای هزینه‌ها و هزینه‌های سرمایه‌گذاری (مثل خرید تجهیزات) است. اگر نرخ بازدهی مثبت باشد (بزرگتر از صفر)، این نشان‌دهنده این است که پروژه به احتمال زیاد سودآور خواهد بود و ارزش اقتصادی دارد. اگر نرخ بازدهی منفی باشد، پروژه احتمالاً به صورت اقتصادی توجیه نمی‌شود و باید مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد یا رد شود.
پیش بینی های مالی طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
پیش‌بینی‌های مالی طرح شامل تخمین درآمدها و هزینه‌های مرتبط با پروژه در طول مدت زمان مشخصی می‌شود. این شامل تخمین فروش محصولات یا خدمات، هزینه‌های تولید، هزینه‌های مالی (مانند بهره و اصلاح سرمایه)، هزینه‌های مدیریتی و عملیاتی، و سایر هزینه‌ها می‌شود. همچنین، اطلاعات مرتبط با افزایش قیمت و نرخ تورم نیز در محاسبات مالی لحاظ می‌شود.
این پیش‌بینی‌ها به تحلیل نقطه سودآوری (Break-Even Point)، محاسبه نرخ بازدهی، و ارزیابی سودآوری و توجیه اقتصادی پروژه کمک می‌کنند. همچنین، آنها به سرمایه‌گذاران و مدیران کمک می‌کنند تا تصمیمات مناسب برای اجرای یا عدم اجرای پروژه‌ را اتخاذ نمایند.
طرح توجیهی کاغذ دیواری – بررسی نمودار خالص ارزش فعلی npv
نمودار خالص ارزش فعلی (NPV) ابزاری قدرتمند برای ارزیابی اقتصادی پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌هاست. این نمودار نشان می‌دهد که چگونه ارزش خالص (NPV) تغییر می‌کند در طول زمان با در نظر گرفتن درآمدها و هزینه‌ها. ارزش NPV معمولاً به صورت منفی در زمان ابتدایی شروع پروژه آغاز می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاری اولیه صورت می‌گیرد.با گذشت زمان و تجمع درآمدها و کاهش هزینه‌ها، ارزش NPV افزایش می‌یابد. نقطه‌ای که خط NPV از محور افقی عبور کند، نقطه سودآوری (Break-Even Point) نامیده می‌شود و نمایانگر زمانی است که پروژه شروع به بازگشت سود از سرمایه‌گذاری می‌کند.در صورتی که نمودار خالص ارزش فعلی NPV در زمان تمامها به مقدار مثبت انجامید، این نشان‌دهنده توجیه اقتصادی پروژه و سودآوری آن است، که می‌تواند تصمیم‌گیری مثبت برای اجرای پروژه را تقویت کند.
هزینه سرمایه گذاری ثابت طرح طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
هزینه سرمایه‌گذاری ثابت (یا همان سرمایه‌گذاری اصلی) طرح به معنای هزینه‌هایی است که جهت تهیه تجهیزات، ساختمان‌ها، منابع انسانی، و دیگر منابع مورد نیاز برای راه‌اندازی و اجرای پروژه پرداخت می‌شود. این هزینه‌ها معمولاً در زمان ابتدایی پروژه بروز می‌کنند و به طور مستقیم در محاسبات مالی و توجیه اقتصادی پروژه تأثیر دارند.هزینه سرمایه‌گذاری ثابت شامل خرید ماشین‌آلات، ساخت سازه‌ها، هزینه‌های مربوط به اجاره و تأمین مواد اولیه و سایر هزینه‌های مرتبط با شروع پروژه می‌شود. این هزینه تعیین کننده اصلی نقطه شروع تولید و تأمین منابع مالی برای پروژه است و برای مدت زمان ثابت به پروژه تخصیص داده می‌شود.
اخذ مجوز برای طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
اخذ مجوز برای تولید کاغذ دیواری یک فرآیند حیاتی در راه‌اندازی و اجرای این کسب و کار می‌باشد. ابتدا باید با مراجع مربوطه و ادارات دولتی مرتبط با صنعت و محیط زیست در تارنما، تنظیمات، و مقررات مشخص شده برای این صنعت تماس بگیرید. باید طرح توجیهی کامل و مستندی از پروژه تهیه کرده و به مراجع مربوطه ارائه دهید.بعد از ارزیابی طرح توجیهی، می‌توان مجوز تولید و فعالیت‌های مربوط به تولید کاغذ دیواری از دولت و ادارات مربوطه دریافت کرد. در همین زمینه، رعایت مقررات محیط زیستی، ایمنی و بهداشت کارگران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید این موارد رعایت شود تا مجوزها به‌طور موفقیت‌آمیز دریافت شوند و فرآیند تولید کاغذ دیواری به سرعت و با پایداری آغاز شود.
ضرورت طرح توجیهی کاغذ دیواری برای مجوز
طرح توجیهی برای اخذ مجوز تولید کاغذ دیواری بسیار ضرور است زیرا این اسناد تأییدی برای توجیه اقتصادی و فنی پروژه ارائه می‌دهد. این طرح شامل تخمین هزینه‌ها و درآمدها، تحلیل بازار و تقاضا، اثرات محیطی و اجتماعی، مدیریت پروژه، و بسیاری از جنبه‌های دیگر پروژه می‌شود. مراجع مربوطه، مانند ادارات دولتی و سازمان‌های محیط زیستی، اغلب از این طرح توجیهی برای اطمینان از پایداری و تأثیرات مثبت پروژه در اقتصاد و محیط طلب می‌کنند. همچنین، بانک‌ها و مؤسسات مالی نیز برای اخذ تسهیلات مالی به وجود این طرح نیاز دارند.
به طور کلی، طرح توجیهی برای اخذ مجوز تولید کاغذ دیواری، ابزاری اساسی برای اطمینان از موفقیت و پایداری پروژه و برای ایجاد اعتماد مراجع مختلف مربوط به پروژه است.
فهرست مجوزهای مورد نیازطرح توجیهی کاغذ دیواری به ترتیب اولویت:
1. ثبت شرکت برای قانونی تر شدن کسب و کار
2. جواز تاسیس
3. خرید زمین
4. اخذ امتیاز آب، برق، گاز و تلفن
5. ساخت سوله
6. ثبت برند
7. ثبت طرح صنعتی (ثبت طرح بسته بندی محصولاتتان)
8. سیب سلامت شامل پروانه بهره برداری و ساخت از غذا و دارو
9. استاندارد ایران
10. ایران کد(یا همان بارکد محصولات)
11. ایزو IMS
12. اخذ پروانه بهره برداری از صنعت، معدن و تجارت
طرح توجیهی کاغذ دیواری – فهرست اقدامات مربوط به بازاریابی و کاغذ دیواری
1. بوم کسب و کار
2. بوم محصول(بوم ارزش پیشنهادی)
3. سوات(شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت و تهدید کسب و کار)
4. شناسایی پروژه های بهبود از طریق ماتریس سوات
5. مدیریت و تخصیص و نظارت بر منابع مالی، نیروی انسانی و … پروژه با نرم افزار کنترل پروژه MSP
6. ارزیابی محیط بیرونی کسب و کار با Pestle
7. تدوین آمیخته بازاریابی
8. تعیین شعار تبلیغاتی
9. انتخاب و تعیین نام برند یا برندها
10. استفاده از ماتریس بوستون برای تعیین وضعیت محصولات مختلف
11. طراحی سایت
بررسی فنی طرح توجیهی کاغذ دیواری
کاغذ دیواری‌ها اغلب از چاپ و ایجاد یک نمای دکوراتیو بر روی سطح یک لایه‌ی آستر مانند، مثل کاغذ یا نظایر آن ساخته می‌شوند. بنابر این می توان گفت که ساختار اغلب کاغذ دیواری‌ها از دو بخش اساسی زیر لایه و کاغذ اصلی تشکیل شده است، مراحل ساخت کاغذ دیواری به قرار زیر است؛
1. زیرلایه(آستر سازی)
2. نمای دکوراتیو (رخ کاغذ دیواری)
3. مراحل تولید کاغذ دیواری
4. در مرحله چهارم، قبل از شروع تولید، بخش بازاریابی به کمک طراحان کاغذ دیواری، طرح های متفاوت در رنگ ها و پالت های مختلف طراحی می نمایند و جهت تست تهیه می‌گردد تا در صورت تائید وارد مرحله تولید شوند.
کاغذ دیواری ها عموما بر ۲نوع هستند؛ کاغذ دیواری بر پایه سلولز، کاغذ دیواری از کاغذ کربنات کلسیم که در هر صورت هر کدام از این کاغذ ها قبل از هر اقدامی نیاز به زیرلایه یا آستر سازی دارند.
زیرسازی درطرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
پیش از چاپ الگوی مربوطه بر کاغذ، زمینه آن باید زیرسازی شود. این عمل با چسباندن لایه‌ای از PVC بر سطح کاغذ انجام می‌شود. کاغذها همچنین می توانند با موادی همچون رس کائولن جهت پوشش دادن، دی اکسید تیتانیوم جهت کدورت و لاتکس جهت ایجاد شفافیت و رنگ استفاده شوند.
چاپ در تولید کاغذ دیواری
چهار تکنیک متفاوت برای چاپ کاغذ دیواری وجود دارد؛ چاپ سطحی، سیلک اسکرین، روتاری و گراور.

شرایط ثبت برند طرح توجیهی کاغذ دیواری
کاغذ دیواری جزو محسولاتی است که شما برای راه اندازی خط تولید آن نیاز به ثبت یک برند یا نام تجاری یونیک دارید.
ثبت برند برای راه اندازی خط تولید کاغذ دیواری در کشور ایران هم توسط اشخاص حقیقی هم توسط اشخاص حقوقی مقدور است.
طرح توجیهی کاغذ دیواری- برند یا نام تجاری چه خصوصیاتی دارد؟
قابل ثبت پ حقوقی باشد.
نام و لوگوی برند کپی برداری شده نباشد و سابقا توسط افراد دیگری ثبت نشده باشد.
فاقد هرگونه ابهام و علائم یا واژگان گمراه کننده باشد.
قابل تکثیر انبوه باشد.
لیست برندهای طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
شاید برای شما هم پیش آمده است که بخواهید برای منزل و یا دفتر کارتان کاغذ دیواری بخرید و وقتی به فروشگاه مراجعه کردید از تعدد برندها دچار سردرگمی شده اید. این موضوع می تواند برای بسیاری از خریداران کم تجربه منجر به انتخاب اشتباه شود. در ادامه لیست برندهای کاغذ دیواری همراه با نام کشور تولیدکننده ذکر می شود که می تواند برای افرادیکه قصد خرید کاغذدیواری دارند بسیار کاربردی باشد. در این لیست درواقع گلچینی از بهترین آلبوم ها آورده شده تا فرآیند خرید را برای افرادیکه به دنبال کیفیت بالا هستند تسهیل کند.
نوع و کشور سازنده برند کاغذ دیواری اسم برند
ایرانی گرانتیل
چینی جیل
چینی ملانیا
چینی تیفانی
چینی کینگ ست
کره ای گراسیا
کره ای سوپریر
آلمانی راش
آلمانی لونا
تایوان دیور
ایتالیایی نپولیس
ایتالیایی سالرنو
طرح توجیهی کاغذ دیواری- مدارک مورد نیاز برای ثبت برند توسط شخص حقیقی:
کپی شناسنامه و کارت ملی هیئت رئیسه و دارندگان حق امضاء
کارت بازرگانی در صورت وجود علائم غیر فارسی در طراحی لوگوی نهایی
12 قطعه عکس 6*6cm از لوگوی نهایی طراحی شده
کپی روز نامه رسمی و به روز شده
وکالت نامه معتبر امضا شده در صورتی که امور ثبتی به کارشناس حقوقی سپرده شده است
بهترین مارک طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
کاغذ دیواری ها درست شبیه به یک تابلوی نقاشی بزرگ منعکس کننده احساس و زیبایی هستند و هر فردی با توجه به روحیات و خلق و خوی درونی خود می تواند طرحی مطابق با آن انتخاب کند. احساسات فرد چه خود را در غالب تصویری با رنگ های شاد و درخشان یا در طرف مقابل تصاویر کلاسیک و سنتی که یادآور حس زیبایی شناختی گذشتگان مان باشد فرقی نمی کند چراکه زیبایی تعریف مشخصی ندارد و هر فرد زیبایی را به شیوه خود می بیند. گذشته از طرح و نقش اما برخی تمایل دارند کاغذ دیواری را استفاده کنند که بادوام باشد تا مجبور نباشند پس از گذشت مدت کوتاه از نصب آن به دلیل رنگ مرده شدن و جذب آلودگی محیطی مجبور به تعویض آن شوند. به همین دلیل افراد نسبت به انتخاب بهترین نوع کاغذ دیواری حساسیت بیشتری نشان می دهند.
طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری خارجی
به طور کلی نمی توان در مورد بهترین مارک کاغذ دیواری صحبت کرد و حرفی در مورد کاغذ دیواری های خارجی نزد. برند های کاغذ دیواری خارجی موجود در بازار را می توان به دو دسته چینی و غیر چینی تقسیم بندی کرد. شاید بتوان بهترین کاغذ دیواری خارجی را در میان انواع برندهای غیر چینی یافت. این نوع از کاغذ دیواری ها معمولاً قیمت بالایی داشته و غالباً از کشورهایی مثل هلند، آلمان، انگلستان و ایتالیا وارد می شوند. این کاغذ دیواری ها در غالب برندهایی مثل راش آلمان، گراهام اند براون و برندهای مختلف دیگری به فروش می رسند. برندهای کاغذ دیواری خارجی اغلب بسیار باکیفیت بوده و با خرید آنها می توانید اطمینان داشته باشید که تا سال های سال نیازی به تعویض کاغذ دیواری هایتان نخواهید داشت. زیرا به دلیل کیفیت بالا تا سال ها بدون تغییر رنگ و شکل قابل استفاده هستند.
طرح توجیهی کاغذ دیواری ایرانی
کشورمان ایران نیز دستی در تولید کاغذ دیواری دارد و به عبارتی از قافله عقب نمانده است. نمونه های اولیه تولید کاغذ دیواری های ایرانی فاقد کیفیت لازم بودند و اغلب قابلیت شستشو نداشتند (قابیلت شستشو در تعیین کیفیت کاغذ دیواری نقش عمده ای دارد). اما ظاهراً تولیدکنندگان کشورمان به تازگی شروع به تولید کاغذ دیواری هایی نموده اند که قابلیت رقابت با برندهای خارجی را دارند. اما به طور کلی صنعت ایران در این زمینه راه طولانی در پیش دارد. البته به دلیل تجربه نه چندان شیرین استفاده از کاغذ دیواری های ایرانی مصرف کنندگان تمایل کمتری به خرید آن دارند و حدالامکان سعی دارند به سراغ انواع خارجی بروند. با این حال برخی از انواع کاغذ دیواری ایرانی مثل آلبوم کاغذ دیواری سالوت را می توان از بهترین مارک کاغذ دیواری ایرانی دانست که دارای جنس PVC هستند.
طرح توجیهی کاغذ دیواری – چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می دهد ؟
کاغذ دیواری تغییرات شگفت‌انگیزی را در دکوراسیون داخلی فضاها ایجاد می‌کند. ازآنجایی‌که تنوع طرح و رنگ کاغذهای دیواری بسیار بالا است، شاید از خود بپرسید که چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می دهد ؟ بدون شک رنگ‌ها نقش مهمی در کوچک‌تر یا بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا دارند و کاغذهای دیواری نیز به همین منظور با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع به تولید می‌رسند.برای انتخاب رنگ مناسب‌ این تجهیزات دکوراسیون داخلی باید به نکات بسیاری توجه کرد که در این مقاله قصد داریم آنها را مورد بررسی قرار دهیم.
طرح توجیهی کاغذ دیواری -عوامل تاثیرگذار در انتخاب رنگ کاغذ دیواری چیست؟
بدون شک اطلاع از این موضوع که چه نوع کاغذ دیواری خانه را بزرگتر نشان می دهد ، تأثیر بسیاری در بزرگ دیده شدن فضای داخلی خانه دارد. امروزه به دلیل آپارتمان‌نشینی بسیاری از خانه‌ها به‌صورت نقلی و کوچک طراحی می‌شود. یکی از عناصر مهم است که روی فضای داخلی تأثیرگذار است، کاغذ دیواری است. این عنصر بسیار مهم در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌شود و انتخاب رنگ آن برای هر فضا باید بر اساس عوامل زیر انجام شود:
• متراژ فضا
• رنگ مبلمان و فرش
• رنگ پرده‌ها
• سبک دکوراسیون داخلی
• میزان نور داخل فضای خانه
• طرح یا نقش و نگارهای کاغذ دیواری
• رنگ دیوارها
•رنگ و مدل قرنیز
•متریال کفپوش
• و غیره
باتوجه‌به این عوامل رنگ مناسب برای کاغذ دیواری انتخاب خواهد شد که به بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا نیز کمک بسیاری خواهد کرد.
طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری- کاغذ دیواری که خانه را بزرگ‌تر نشان‌می‌دهد، شامل چه رنگ‌هایی است؟
رنگ کاغذ دیواری نقش مهمی در بزرگ‌تر نشان دادن فضا دارد و این نکته توسط بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی رعایت می‌شود. البته سلیقه شخصی هر فرد در انتخاب رنگ مورد نظر نیز باید ملاک قرار گیرد. اما طراحی دکوراسیون داخلی بحثی تخصصی است که امکان تضاد آن در برخی از مواقع با سلیقه افراد وجود دارد.با این حال اگر طراح دکوراسیون بداند که چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می دهد بدون شک قادر به جلب رضایت کارفرما نیز خواهد بود. رنگ‌های روشن، تیره، متالیک، پاستیل و غیره کاغذ دیواری با طرح‌های راه‌راه، طرح طبیعت، سه‌بعدی، هندسی، انتزاعی و غیره باید با یکدیگر هماهنگی و هارمونی داشته‌باشند و فضای خانه را بزرگ‌تر نشان دهند. در ادامه برخی از رنگ‌های کاغذ دیواری که خانه را بزرگتر نشان دهد را بررسی می‌کنیم.
طرح توجیهی تولیدکاغذ دیواری با رنگ‌های روشن و شاد
کاغذهای دیواری با رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده و خلوت گزینه برای بزرگ‌تر جلوه دادن فضای داخلی هستند. این رنگ‌ها با انواع سبک معماری داخلی نیز هماهنگی دارند و به خلق فضایی مدرن کمک می‌کنند.طرح‌های هندسی و راه‌راه همراه با رنگ‌های روشن نیز برای بزرگ‌تر دیده شدن فضای داخلی ایده آل هستند. به همین دلیل اگر بپرسید که چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می دهد باید بگوییم که کاغذهای دیواری با رنگ‌های روشن به‌خصوص برای فضاهای کوچک معجزه می‌کنند و برخلاف کاغذهای دیواری با رنگ‌های تیره و طرح‌های شلوغ، روشنایی محیط را نیز افزایش می‌دهند.رنگ‌های روشن نیز تنوع بسیاری دارند و انتخاب آنها باید با توجه به سبک دکوراسیون و رنگ سایر تجهیزات داخلی خانه انتخاب شود. از این رو هر نوع کاغذ دیواری با رنگ روشن و شاد برای فضای داخلی خانه مناسب نیست و باید عوامل تاثیرگذار در انتخاب رنگ کاغذ دیواری را نیز مد نظر قرار داد.
طرح توجیهی کاغذ دیواری رنگ‌های ملایم و پاستیلی منحصربه‌فرد
رنگ‌های ملایم و پاستیلی همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند. این رنگ‌ها که شامل: زرد کم‌رنگ، لیمویی، صورتی ملایم، آبی ملایم، سبز کم‌رنگ و غیره می‌شوند، در ایجاد فضایی شاد و بسیار منحصربه‌فرد نقش مهمی دارند.بنابراین اگر بپرسید که چه نوع کاغذ دیواری خانه را بزرگتر نشان می دهد باید بگوییم که کاغذهای دیواری با رنگ‌های پاستیلی فضای خانه را بزرگ‌تر و فانتزی تر نشان می‌دهند و یکی از گزینه‌های بسیار پرفروش در چند سال اخیر هستند. این رنگ‌های کاغذ دیواری به‌خصوص در اتاق‌ها کاربرد گسترده‌ای دارند و در ایجاد آرامش اهل خانه نیز کمک بسیاری می‌کنند.
طرح توجیهی کاغذ دیواری با رنگ‌های متالیک
حتماً تاکنون نام رنگ‌های متالیک به گوشتان خورده‌است. برای اینکه بدانید چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می دهد بدون شک باید این رنگ‌ها آشنایی کامل پیدا کنید. کاغذ دیواری‌هایی با رنگ متالیک به‌دلیل براقیت و درخشش خود طرفداران بسیاری دارند و به نورانی و روشن‌تر شدن فضا کمک می‌کنند.بدون شک هر چقدر فضای داخل خانه روشن‌تر دیده شود و انعکاس نور در آن بیشتر باشد، ابعاد فضا در دید مخاطب نیز عمیق‌تر است. از این رو با گردش نور در محیط، فضای بزرگ‌تری نیز به چشم خواهد آمد.این نوع از کاغذ دیواری‌ها با رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی تولید می‌شوند و با انواع دکوراسیون‌های داخلی به‌خصوص سبک‌های کلاسیک همخوانی دارند. همچنین برای تمامی فضاهای داخلی خانه به‌خصوص پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب مناسب هستند. ترکیب این رنگ از کاغذهای دیواری با کاغذ دیواری‌های ساده‌تر نیز به ایجاد محیطی متنوع و جذاب کمک بسیاری می‌کند.
طرح توجیهی کاغذ دیواری – رنگ‌هایی با تنالیته رنگی مشابه
رنگ‌های روشن با تنالیته های متنوع در هماهنگی دید بصری مخاطب مؤثر هستند. استفاده از رنگ‌های متنوع کاغذ دیواری موجب ایجاد حس گیجی در مخاطب و کوچک‌تر دیده شدن فضای داخلی می‌شود. از این رو اگر به انتخاب کاغذ دیواری با رنگ‌های متنوع فکر می‌کنید، کاغذ دیواری با یک رنگ در تنالیته های متنوع را انتخاب کنید.در این صورت رنگ‌ها با یکدیگر هارمونی و هماهنگی لازم را دارند و همچنین از ایجاد فضایی شلوغ و دلگیر نیز جلوگیری می‌شود. اینکه چه نوع کاغذ دیواری خانه را بزرگتر نشان می دهد، با رعایت نکات بسیار ریز و ساده به‌راحتی قابل انتخاب است.اگر از کاغذ دیواری با تنالیته رنگی برای پوشاندن دیوارها استفاده می‌کنید، بهتر است دیوار کانونی را با تنالیته رنگ تیره‌تر و سایر دیوارها را با رنگ‌های روشن‌تر پوشش دهید. در این صورت عمق فضا بیشتر حس می‌شود و همین امر موجب بزرگ‌تر نشان دادن فضا خواهد شد.
طرح توجیهی کاغذ دیواری با رنگ‌های روشن خنثی
این رنگ‌ها مانند سفید، طوسی و خاکستری روشن در بسیاری از دکوراسیون‌های داخلی مدرن استفاده می‌شوند. کاغذ دیواری با این رنگ‌ها عمق فضا را بیشتر نشان‌می‌دهد و به ایجاد محیطی یکدست و یکپارچه در دید مخاطب کمک می‌کند.البته این رنگ‌ها بهتر است با طرح‌های راه‌راه، هندسی و نقش‌های بسیار ریز با بافت برجسته کاغذ دیواری ترکیب شوند. در این صورت فضا را از سردی و یکنواختی نجات می‌دهند و به جذابیت بیشتر آن کمک می‌کنند. رنگ‌های خنثی با انواع رنگ‌های تجهیزات موجود در فضا نیز همخوانی دارند و دیگر نیازی به تعویض آنها نیست.
انواع اصلی طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
طرح توجیهی کاغذ دیواری از منسوج نبافته (نان وون):مواد تشکیل دهندهٔ کاغذ دیواری غیر بافته شده از مخلوط الیاف فیبر سلولوزی بلند و الیاف نساجی در دستگاه کاغذ تولید شده‌است. این شبکه به وسیلهٔ مواد آکرلیک تقویت شده و به کمک رنگدانه‌ها یک نوع تاری ایجاد می‌کنند. افزودنی‌های خاص هم جهت ایجاد رطوبت، استحکام و قدرت جذب مورد استفاده قرار می‌گیرند. غیر بافته شده‌ها موادی را ایجاد کردند که از لحاظ ابعاد و اندازه تغییر شکل نمی‌دهد؛ بنابراین رطوبت مانند چسبی عمل می‌کند که بتوان کاغذ را بر روی دیوار نصب نمود. این تکنیک بسیار در وقت نصاب صرفه جویی نموده و نصاب دیگر نیازی به دوباره چسب زدن کاغذ و منتظر ماندن برای تکهٔ بعدی حین نصب ندارد. کاغذهای غیر بافته شده نصب بسیار آسانی دارند و دوباره نیز قابل استفاده می‌باشند؛ زیرا حالت خود را به خاطر مواد چسبنده‌ای که در پشت کاغذ هست از دست نمی‌دهند، مواقعی که نیاز به برداشتن کاغذ جهت انجام برخی امور مانند تعمیر سیستم تأسیسات و برق که پشت کاغذ در دیوار تعبیه شده‌اند است، می‌توان کاغذ را از دیوار جدا نموده و دوباره نصب نمود.
طرح توجیهی کاغذ دیواری با روکش وینیل: این کاغذ دیواری ماده‌ای کاغذی دارد که بر روی آن رویهٔ طرح دار با نمونهٔ وینیل آکرلیک یا پلی وینیل کلراد (پی وی سی) اسپری یا روکش شده‌است. این نمونه از از کاغذها در دستهٔ کاغذهای با قابلیت شستشو و ضد لک طبقه‌بندی می‌شوندو برای اکثر فضاها قابل استفاده می‌باشند. این نمونه از نمونهٔ سادهٔ آن بسیار در برابر چربی و رطوبت مقاوم تر است و حتی برای استفاده در آشپزخانهها نیز مناسب است.
طرح توجیهی کاغذ دیواری روکش پارچه‌ای: این کاغذ دیواری یک مادهٔ سبک وینیل از آکرلیک یا وینیل مایع دارد. لایهٔ طرح دار آن روی این روکش چاپ شده‌اکاغذ با وینیل سخت و جامد: این نوع از کاغذ دیواری‌ها یک لایهٔ کاغذی لمینیت شده توسط یک روکش وینیلی جامد پوشش می‌دهد.
این نمونه کاغذها از آنجاییکه سطح طرح دار آن‌ها روکش وینیلی بسیار قوی دارند کاملاً مقاوم هستند. این کاغذها هم در دسته‌بندی کاغذهای قابل شستشو و قابل کنده شدن قرار می‌گیرند. کاغذی با روکش وینیل جامد یا سخت در بسیاری از محیط‌های خانه که ممکن است رطوبت و چربی و لکه بگیرد قابل استفاده می‌باشد اما جهت استفاده در کارگاهها و انباری‌ها و محیط‌هایی که تماس فیزیکی با کاغذ ایجاد می‌شود مناسب نمی‌باشند.
طرح توجیهی کاغذ دیواری – کاغذهای وینیل فابریک بک:در این کاغذها لایه‌ای پوشیده از وینیل سخت روی سطح دکوراتیوشان لمینیت شده‌است. انواع اصلی آن در زیر معرفی شده‌اند:
طرح توجیهی کاغذ دیواری وینیل سخت یا جامد: این کاغذ شامل یک نوار وینیلی است که بر روی لایهٔ پارچه‌ای یا کاغذی لمینیت شده‌است؛ و عموماً بسیار مقاوم تر از نمونه‌هایی است که در بالا به آن اشاره شد زیرا وینیل از نوع جامد است و از نوع مایع آن استفاده نشده‌است. این گونه کاغذها برای مشتریانی که به دنبال کاغذ صد در صد قابل شستشو، ضد لک و مقاوم می‌گردند مناسب است.
کاغذی: این نمونه ز کاغذها اشاره دارد به انواع کاغذ دیواری‌هایی که پایهٔ کاغذی دارند که سطح طرح دار بر روی آن‌ها چاپ می‌شود. درست است، کاغذها روکش نشده‌اند، اما برخی روکشی دارند که بر روی جوهر کشیده شده و از آن محافظت می‌کند.
کاغذهای وینیلی نون وون (غیر بافته شده): این کاغذها از یک کاغذ نون وون با یک صفحهٔ وینیلی تشکیل شده‌اند؛ زیرا آن‌ها در مقابل آب بسیار مقاوم و غیرقابل نفوذ هستند، عمدتاً از این کاغذ می‌توان در حمام و آشپزخانه استفاده نمود.
در نهایت انواع کاغذ دیواری و جنس کاغذ دیواری ها در تعیین قیمت کاغذ دیواری تاثیر گذارند.ست. عموماً این کاغذ سبک‌تر است
طرح توجیهی کاغذ دیواری – نصب کاغذ دیواری
همانگونه که دیوار قبل از رنگ نیاز به آماده‌سازی دارد، برای نصب کاغذ دیواری نیز باید ابتدا دیوار را آماده کرد. آماده‌سازی دیوار که به زیر سازی معروف است شامل برطرف کردن سوراخ‌ها و خرابی‌های گچ دیوار می‌شود به گونه‌ای که دیوار کاملاً صاف و یکدست شود. علاوه بر این، هر جنس دیوار برای چسباندن کاغذ دیواری مناسب نیست. به عنوان مثال دیوارهای گچی نسبت به دیواری‌های سیمانی یا چوبی پذیرش بهتری برای کاغذ دیواری دارند. کاغذ دیواری کاربرد خاص خود را دارد. به عنوان مثال اگر در داخل حمام استفاده شود، حتی اگر کاغذ دیواری ضد رطوبت باشد، پس از مدت کوتاهی به دلیل رطوبت محیط، چسب زیر کاغذ دیواری از بین رفته و خیلی زود خراب می‌شود. بهتر است از کاغذ دیواری در محیط خشک استفاده کرد. از دیگر نکاتی که قبل از نصب کاغذ دیواری باید به آن دقت کرد، ابعاد دیوار است. اگر طول و ارتفاع دیوار کم باشد، بسیاری از نقش و نگارهای کاغذ دیواری بریده می‌شود و طرح آن به خوبی نشان داده نخواهد شد. طرح کاغذ دیواری‌ها بجز کاغذ دیواری‌های پوستری، تکرار شونده است؛ بنابراین بهتر است دیواری انتخاب شود که فضای کافی برای تکرار چند بار طرح کاغذ دیواری را داشته باشد. هر چه طرح کاغذ دیواری درشت تر باشد، دیواری که روی آن نصب می‌شود نیز باید بزرگ‌تر باشد.
علاوه بر دیوار و سقف که کاربری‌های معمول کاغذ دیواری است، می‌توان کاغذ دیواری را در داخل کمد، کتابخانه و روی قاب پنجره نصب کرد. و برای استفاده در فضاهایی که رطوبت کمتری دارند مانند نشیمن مناسب است.
طرح توجیهی کاغذ دیواری -جدا کردن کاغذ دیواری
یکی از ویژگی‌های مثبت کاغذ دیواری نسبت به سایر پوشش‌های دیواری قابلیت برداشتن آن از روی دیوار است که به سادگی انجام می‌شود.
آب
آسان‌ترین روش کندن کاغذ دیواری، پاشیدن آب بر روی آن است. آب از درون منفذهای کاغذ دیواری به چسب پشت آن نفوذ می‌کند و آن را از بین می‌برد. با از بین رفتن قدرت چسبندگی چسب پشت کاغذ دیواری، به راحتی می‌توان کاغذ دیواری را از دیوار جدا کرد. البته کاغذ دیواری‌هایی که به این روش به راحتی از دیوار جدا می‌شوند باید به اصطلاح قابل جداسازی (Peelable) باشند که بسیاری از کاغذ دیواری‌های مدرن این ویژگی را دارند.
مواد شیمیایی
مواد شیمیایی مخصوص کندن کاغذ دیواری را می‌توان از فروشگاه‌های رنگ و ابزار فروشی تهیه کرد. برای جدا کردن کاغذ دیواری باید ابتدا ماده شیمیایی را که معمولاً به صورت پودر است با مقداری آب گرم و سرکه مخلوط کرد و سپس محلول بدست آمده را با استفاده از اسپری بر روی دیوار پاشید. بعد از آنکه محلول بدست آمده چسب دیوار را در خود حل کرد، لبه‌های کاغذ دیواری به راحتی با کمک کاردک یا چاقو کنده می‌شود.
بخار آب
یکی دیگر از موادی که برای از بین بردن چسب کاغذ دیواری و جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار استفاده می‌شود، بخار آب است. برای این منظور از دستگاه بخارکننده چسب کاغذ دیواری استفاده می‌شود که با برق کار می‌کند. این دستگاه شامل یک مخزن آب است و با روشن شدن، آب درون آن بخار می‌شود و می‌توان با دسته مخزن بخار را بر روی کاغذ دیواری پاشید. بخار آب چسب پشت کاغذ دیواری را حل می‌کند و به کاغذ دیواری اجازه می‌دهد تا به راحتی از دیوار جدا شود. در استفاده از بخار آب باید دقت کافی به عمل بیاید تا به پوشش خشک دیوار زیر کاغذ دیواری آسیبی وارد نشود.
طرح توجیهی کاغذ دیواری – جداسازی کاغذ دیواری‌های سخت
به نظر می‌رسد که کاغذ دیواری شما به سادگی کنده نشده و نیازمند اقدامات بیشتری است. چه قصد داشته باشید با آب یا چه با مواد شیمیایی این کار را بکنید. ممکن است نیاز داشته باشید بر روی سطح کاغذ دیواری بدون اینکه بر روی دیوار پشت کاغذ دیواری آسیب برسانید، برش‌های سطحی با کاردک یا ابزاری که مانع ایجاد خراش عمیق می‌شود، ایجاد کنید.
سپس اسفنج یا غلطک مخصوص نقاشی را می‌توانید در محلول ماده شیمیایی و آب گرم فرو ببرید. و به قسمت کوچکی از کاغذ دیواری در حدود ابعاد ۵۰ سانتیمتر در ۵۰ سانتیمتر بکشید. اجازه بدهید رطوبت آب به داخل درزها و شکاف‌های ایجادشده نفوذ کند. آب گرم چسب را شل وحل می‌کند و این برش‌های کوچکتر کار شما را برای کندن کاغذ دیواری راحت تر می‌کنند.

نتیجه گیری در طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری
با مطالعات انجام شده توسط گروه مشاورین بهین صنعت یاب و بررسی تولید کاغذ دیواری در کشور و مقایسه آن با تقاضای داخلی، بیانگر آن است که نیاز به اجرای کارخانه تولید کاغذ دیواری قابل توجه است، با توجه به مواردی چون، جلوگیری از خروج ارز، تامین بخش اعظم تقاضای داخلی، کاربرد گسترده و رو به رشد محصول، همچنین دارا بودن دو شاخصه اصلی نرخ بازده داخلی و بازگشت سرمایه مناسب، جز صنایع با سود بالا می باشد و طرح توجیهی کاغذ دیواری دارای توجیه اقتصادی است و به عنوان فرصت سرمایه گذاری ارزشمند معرفی می گردد.

جدیدترین استارت آپ ها با موضوعات کارآفرینی

  1. ثبت و یا تغییرات شرکت
  2. تدوین استراتژی کسب و کار
  3. طراحی سایت
  4. بازرگانی و صادرات و واردات
  5. استانداردسازی و گواهینامه های ایزو
  6. .اخذ مجورها و برون سپاری کارهای اداری
  7. برندسازی
  8. خرید تجهیزات کسب و کار
  9. خرید مصالح ساختمانی

 

1 دیدگاه برای طرح توجیهی کاغذ دیواری

  1. جواد

    عالی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *